• OBILJEŽAVANJE 150 GODINA HRVATSKOG DRUŠTVA LIKOVNIH UMJETNIKA

NATJEČAJ ZA IZLAGANJE NA 54. ZAGREBAČKOM SALONU

Organizacijski odbor u sastavu: Tomislav Buntak (HDLU), dr.sc. Josip Zanki (HDLU), Višnja Slavica Gabout (ULUPUH), Antonio Grgić (UHA), dipl. pov. umj. Željka Hudolin, viša stručna savjetnica u Odjelu za vizualnu umjetnost (MK) i dr.art. Mirna Rudan Lisak, dipl.ing.arh. i stručna savjetnica za muzejsku djelatnost (Grad Zagreb)

raspisuje natječaj za izlaganje na
54. ZAGREBAČKOM SALONU
prema koncepciji
Branke Benčić i Tevža Logara
„BEZ ANESTEZIJE“
Dom hrvatskih likovnih umjetnika
(Galerija Bačva i Galerija Prsten)

Zagrebački salon je jedna od najstarijih kolektivnih hrvatskih domaćih izložaba recentnog vizualnog izričaja. Godine 1965. godine utemeljila ga je Skupština grada Zagreba. Od 1975. godine na izložbi se u trijenalnom ritmu izmjenjuju različite likovne discipline: vizualna umjetnost, primijenjena umjetnost i dizajn, te arhitektura. Naizmjence ga organiziraju Hrvatska udruga likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti, Hrvatsko društvo likovnih umjetnika i Udruženje hrvatskih arhitekata. 54. izdanje ove manifestacije realizira se u organizaciji HDLU.

 

KONCEPCIJA

Things are empty. Nothing’s in them. As if they’re the fruit
of a failed plan. The landscape lies in water, greened
by a certain plant. It is eclipsed by the horizon line.
Filled with emptiness, which frightens everyone.

Aleš Debeljak, Without Anesthesia / Bez anestezije

Prijedlog kustoske koncepcije 54. zagrebačkog salona polazi od nekoliko pretpostavki i interesa, koje pokušava okupiti u okviru izložbe koja se formira kao postojeći i prepoznatljiv zadani format Salona. Razmatrajući pozadinu i perspektive Zagrebačkog salona, kustoski prijedlog formira se kaleidoskopski, kao refleksija mnogostrukih perspektiva i pozicija. S jedne strane, s dvadesetogodišnjim odmakom, prisjećamo se emblematičnog salona Igora Zabela City scapes (1998), promišljajući kontinuitete i diskontinuitete, mogućnosti i perspektive, ispunjene i neispunjene potencijale i težnje, kustoske prakse i institucionalnu povijest izložbe.

Određeni metanarativ razvija se i kao promišljanje o formatu same izložbe, njezinom kontekstu, kao pokušaj repozicioniranja Zagrebačkog salona, a diskurzivno će biti promišljan kako putem izložbe,  tako i u razgovorima u okviru popratnog programa. Jedna od refleksija odnosi se i na promišljanje „scene“ i njezinih mogućnosti, potencijala i ograničenja. Ovaj prijedlog pokušat će „proširiti“ taj prostor.

Uključujući refleksiju na prošle manifestacije, uz interes za sagledavanje pozicija u širem kulturnom i umjetničkom polju, namjera kustosa implicira detektiranje elemenata šire umjetničke panorame, obuhvaćajući pitanja formalnog i neformalnog obrazovanja, kritike, teorije, uvjeta produkcije, tržišta – kao fragmenata sustava kojeg je moguće unaprijediti. U tom smislu Salon može služiti kao platforma koja će ucrtati/ponuditi mogući prijedlog kroz izložbu i popratni program. Na taj način izložba se formira kao mjesto refleksije i umjetničke produkcije, dok će se dodatni program baviti scenarijima kao prijedlozima i mogućnostima za budućnost.

Izložba se razvija s jedne strane kao generacijski i transgeneracijski projekt, okuplja radove mahom hrvatskih umjetnika, koje pozicionira u dijalog s generacijski bliskim umjetnicima iz kulturnog prostora bivše SFRJ, te međunarodnog konteksta, pronalazeći, labave ili udaljene veze i odnose. Salon na taj način reflektira tradiciju Zagreba kao mjesta koje je od 60-ih godina bilo upisano u međunarodni kontekst, kao mjesta susreta umjetnika, kritičara, institucija. To je ideja koja je danas upisana u praksama kustosa. Izložba teži istražiti i okupiti umjetničke prakse koje su usmjerene na mogućnosti, prekide, tansformacije, neuspjehe i nesigurnosti u relaciji sa suvremenim kulturnim praksama u društvenom i institucionalnom kontekstu.

Bez anestezije, na neki način postaje i posveta Alešu Debeljaku, pjesniku i teoretičaru kulture, preuzimajući njegove riječi i slike, poetske slike praznine poput Things are empty ili failed plan, kao koncepte iz njegove poezije. Zamišljena kao prostor bez oštrih rubova, usmjeravajući pogled na društvenu uvjetovanost estetskih i konceptualnih pretpostavki, motivaciju umjetnika, izložba istražuje napetosti i prijelome unutar dominantnih i nevidljivih narativa, pitanja neizvjesnosti, tenzija ili urušavanja, prostora i vremena, kao mjesta upisivanja lomova ili potencijalnosti.  Dok se kontekst tu ne iscrpljuje, namjera je proširiti referencijalan prostor  u područje mapirano intelektualnim angažmanom Aleša Debeljaka. Govoreći o „transhistorijskom nasljeđu“, Debeljak tvrdi: „Za mene je to nasljeđe kojim sam opsjednut uprkos tome što sam svjestan blagih primjesa apsurda.”
Kako bi pokušali artikulirati neka od formiranih mjesta interesa, prihvatili smo dijalog kao metodologiju, odlučivši se na zajednički kustoski rad kao dijalog, naslanjajući naš dijalog na mnogostrukost umjetničkih pozicija.

Branka Benčić i Tevž Logar

 

SUDJELOVANJE UMJETNIKA


PRAVO NA ODAZIV IMAJU:

•    vizualni umjetnici svih generacija i umjetničkih disciplina, koji su hrvatski državljani ili strani državljani s prebivalištem ili privremenim boravištem u Republici Hrvatskoj.

 

UVJETI SUDJELOVANJA:

  • Umjetnici mogu prijaviti 2 umjetnička djela nastala nakon 15.3.2016. godine.
  • Svi radovi prijavljeni na natječaj moraju biti opremljeni i spremni za izlaganje.
  • HDLU ne preuzima obvezu produkcije i opreme umjetničkih djela.
  • HDLU ne preuzima obvezu i trošak dostave i povrata umjetničkih djela.
  • Nepotpune prijave i prijave pristigle nakon roka neće se razmatrati.
  • U slučaju odabira, uz primopredaju rada, umjetnici su dužni potpisati suglasnost da Hrvatsko društvo likovnih umjetnika sve podatke i materijale pristigle na natječaj može bez dodatnih suglasnosti koristiti za promotivne svrhe.
  • Umjetnik se obavezuje da neće iznositi neistine, poslovne informacije i klevete o HDLU u javnosti i medije, te će se držati osnovnih pravila poslovne komunikacije. Ukoliko se utvrdi da je bilo negativnih istupa u javnosti po pitanju HDLU, HDLU ima pravo neposredno prekinuti suradnju, pri čemu je umjetnik dužan nadoknaditi HDLU, svaku tako nastalu štetu.
  • Podnošenjem prijave, prijavitelji su suglasni sa svim uvjetima.

 

NAČIN PRIJAVE

Prijave se šalju isključivo digitalnim putem na e-mail adresu: galerije.hdlu@gmail.com
s naznakom 54. ZG SALON.

CJELOVITA PRIJAVA SADRŽI:

1. PRAVILNO ISPUNJENU E-PRIJAVNICU

2. OGLEDNI MATERIJAL SVAKOG PRIJAVLJENOG RADA

Sve materijale (za video i zvučne zapise upišite poveznicu na kojoj će žiri moći pogledati/poslušati rad) dostaviti kao jedinstven PDF dokument imenovan prema navedenom primjeru: prezime_ime_naziv rada (npr. horvat_ivan_moj rad.jpg)

Veličina dokumenta ne smije prelaziti 10 MB.

3. POTVRDU O UPLATI KOTIZACIJE

  • u iznosu 100,00 kn (za individualne prijave umjetnika) uplaćene na žiro-račun Udruge
  • Hrvatska poštanska banka d.d. HR1223900011101025606.
  • Na mjesto poziv na broj potrebno je upisati OIB osobe koja prijavljuje rad.

Napomena: Redoviti članovi HDLU-a koji su u Hrvatskoj zajednici samostalnih umjetnika bit će oslobođeni plaćanja kotizacije za prijavu ako uz prijavu prilože verificiranu potvrdu porezne uprave o visini dohotka za prošlu godinu te tako potvrde tešku imovinsku situaciju.

 

ROKOVI

  • Prijedlozi se zaprimaju zaključno do: 1.12.2018., 23:59
  • Svakoga ponedjeljka za vrijeme trajanja natječaja bit ćete obaviješteni o zaprimanju Vaše prijave.
  • Ako ne dobijete povratnu informaciju unutar tjedan dana, molimo Vas, kontaktirajte voditeljicu galerije Niku Šimičić na broj mobitela 098 982 8989.
  • Svi prijavljeni autori dobit će putem maila obavijest o rezultatima natječaja do 20.1.2019.

ODABIR UMJETNIKA

  • Radovi će se odabrati sukladno koncepciji “Bez anestezije” te propozicijama natječaja.
  • Sve pristigle radove pregledat će Odbor za odabir umjetnika koji djeluje u sastavu:
    Branka Benčić (autorica koncepcije), Tevž Logar (autor koncepcije), Tomislav Buntak (predsjednik HDLU-a), Vladimir Vidmar, Jasna Jakšić
  • zagrebački salon održat će se u ožujku/travnju 2019. Točan termin izložbe bit će objavljen s rezultatima natječaja.

 

KONTAKT

Koordinacija HDLU-a: Nika Šimičić, nika.hdlu@gmail.com, 098 9828989

Pozivi se zaprimaju isključivo tijekom radnog vremena: pon-petak 9-17h

Info

RADNO VRIJEME GALERIJA PRSTEN, BAČVA I PM (DOM HDLU)

srijeda – petak: 11 – 19 sati
subota i nedjelja 10 – 18 sati

ponedjeljkom, utorkom i praznikom zatvoreno

RADNO VRIJEME GALERIJE KARAS

srijeda – petak: 9 – 15 sati
četvrtak: 15 - 19 sati
subota i nedelja 9 – 12 sati

ponedjeljkom, utorkom i praznikom zatvoreno

Više informacija ...

Izdvojeno

HDLU