• Izložba Behzada Khosravija Noorija - Profesor Baltazar i Spomenik nevidljivom građaninu, u Galeriji Bačva, 2.7.-6.9.2020.

CreArt Rezidencija #ostanidoma – Vladimir Novak

BIO_

Vladimir Novak diplomirao je kiparstvo 2017. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Dobitnik je Nagrade Goranske kiparske radionice u Lokvama na 13. Trijenalu hrvatskog kiparstva, HPB Grand Prix na 34. Salonu mladih – Panoptikon 2018. godine, te Rektorove nagrade za samostalni projekt 2015. godine. Izlagao je na više samostalnih i skupnih izložbi te boravio na rezidenciji Cité Internationale des Arts u Parizu. Uz studij kiparstva i po završetku studija, radi kao asistent u ateljeu Zaric u Lausanne. Tijekom 2018. godine predaje u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu, a od 2019. godine djeluje kao samostalni umjetnik.

Svojim radovima propituje vlastito shvaćanje skulpture, arhitekture, gradnje i oblikovanja prostora uopće. Fokusirajući se na procesualnost rada, svoje kiparske i multimedijalne prostorne instalacije izvodi u različitim medijima. Od prirodnih klasičnih kiparskih materijala poput drva, metala, betona i trske kojima gradi monumentalne strukture, u posljednje vrijeme svoju praksu širi na korištenje mehaničkih elemenata i elektronike te medije videa, zvuka, fotografije i svjetla. Član je HZSU i HDLU. Živi i radi u Zagrebu.

https://youtu.be/JtnyyHcuQIg

www.vladimir-novak.com

 

OPIS PROJEKTA_

Prijedlog otvorenog procesualnog projekta koji sam predložio u natječaju za ovu rezidenciju odgovor je na novonastalu situaciju i potrebu umjetnika za prilagodbom na nove pozicije i izlagačke koncepte. U okolnostima pri kojima rezidencija nastaje vidim upravo kao priliku za daljnje propitivanje samog čina izlaganja i pitanja procesualnosti kojima se između ostalog bavim kroz svoj rad. Projekt NE/IMA(M) VREMENA metodološki se naslanja na procese koje sam primijenio u produkciji rada Instalatrij i -scape u smislu namjere stavljanja procesa rada u fokus naspram uobičajenog iskustva posjetitelja i interpretacije rada temeljene na gotovom, u klasičnom poimanju završenom i potom izloženom radu.

Za ovaj projekt, zadani prostor ovoga puta je prostor moga studija, a za moje dosadašnje radove bitno iskustvo  odnosa promatrača naspram rada u vidu vizualnih, auditivnih ili pak taktilnih podražaja (koji su s vremenom postali gotovo ključni aspekti mog rada) ukinuto je.

Ne planirano razdoblje uzrokovano pandemijom virusa i dodatno potresom u Zagrebu, na čekanje je stavilo čitave industrije i funkcioniranje globalnih kretanja uopće, ostavlja dojam kojekakve kolektivne pauze, stvara lažan osjećaj viška vremena. Na tom višku nastojimo profitirati i obaviti stvari koje za koje inače nemamo vremena. Uhvaćen istim porivom, i sam to vrijeme iskoristio za uklanjanje viškova te se tako moj radni prostor napokon našao gotovo prazan – ”bijela kocka”, prostor otvoren za privremene intervencije.

Sudionici koje upoznajem i/li s kojima ponekad surađujem u realizacijama nekih svojih radova kao i pozadinske situacije tih ponekad dugotrpnih i dugotrajnih procesa, imaju neizmjerno bitnu ulogu u cjelokupnom procesu, a najčešće su u potpunosti nevidljivi u samom krajnjem rezultatu.

Stjecajem okolnosti, svoj životni i radni prostor za vrijeme samoizolacije podijelio sam sa svojim dugogodišnjim prijateljem Filipom Kožuljem, arhitektom i glazbenim suradnikom s kojim već niz godina istražujem glazbu i zvuk,  što posljedično utječe na fokus i zbivanja u mojoj trenutnoj okolini. Dijeljenje istog prostora neminovno je usmjerilo naše zajedničke interese prema improviziranoj instrumentalnoj glazbi i eksperimentiranju zvukom.

Zvučne zapisi koji su posljedica tih i kroz posljednjih desetak godina sličnih, improviziranih sesija u raznim postavama kroz godine, prati karakter ambijentalnosti i prostornosti zvuka, gradiranih melodija isprepletenih s pozadinskom bukom i (ne)kontroliranim noise-om generiranim modulacijom zvuka i efektima, kao i zvučnim karakteristikama prostora u kojima se improvizacije odvijaju, inspirirane pozadinskom ulogom soundtrackova dokumentarnih i dugometražnih filmova.

Upotrebom audio i vizualne opreme i instrumenata te artikulacijom konstruktivnih dijelova mojih dosadašnjih radova i instalacija, kao i materijala predviđenih za sljedeće projekte, namjera je kroz period ovog projekta stvarati i graditi privremene ambijente i objekte, scenografski orijentirane instalacije praćene zvučnim i svjetlosnim izvedbama u suradnji s Andrijom Santrom s kojim surađujem u posljednje vrijeme na području svjetla.

Procesom koji predviđa rad u slojevima, privremenim i/li trajnim objektima, audio i video zapisima, projekcijama u prostoru i izvedbama uživo koje zabilježimo tokom ovog projekta, cilj je istražiti odnose unutarnjeg i vanjskog, otvorenog i zatvorenog, slobodnog i neograničenog naspram zadanog i ograničenog na ono s čime u datom momentu raspolažemo. Scenografski režiranim pristupom građenja prostornog audio-vizualnog ambijenta u kojem improvizacija i (ne)predviđena sinkronizacija medija nastaju kao posljedica kolažiranja materijala i objekata u zadanom prostoru, nastavljam propitivati mogućnost završenosti rada uopće, procese produkcije i metode prezentacije koje već odavno i konstantno podliježu preispitivanju, a u današnjoj situaciji i ubrzanoj redefiniciji.

TJEDAN_1_

Za vrijeme trajanja ovog projekta, namjera je izvesti nekoliko radova koristeći se tehnikom kolažiranja medija, materijala, dijelova mojih prijašnjih radova i instalacija te ih artikulirati u novi ambijentalni rad koji podrazumijeva prostor, objekte, svijetlo i zvuk.

Rad Nutra, svjetlosna je instalacija izvedena je u prvom tjednu rezidencije, na svojevrstan način odgovara na tematiku samoizolacije i zatvorenosti, te kao i neki moji prijašnji radovi, propituje slojevitost i granicu unutarnjeg i vanjskog.

video rad Nutra:

 

Fotografije_

 

TJEDAN_2_

Predstavljamo novi segment projekta Vladimira Novaka –  svjetlosni reljef pod nazivom 5.10. Rad je ostvaren dekonstrukcijom video rada INSCAPE (2019.) kroz animaciju, mapiranje slike i projekciju na plohe željeznog reljefa u prostoru. Izveden je u okviru projekta NE/IMA(M) VREMENA, unutar kojeg Vladimir Novak stvarajući audio-vizualne kolaže istražuje odnose prostora, objekata, svjetla i zvuka.   
Video rad 5.10.: 
TJEDAN_3_
U nastavku projekta NE/IMAM VREMENA, predstavljamo novi video rada PARAMETRI (2020.), još jedne svjetlosne instalacije kojom Novak nastavlja
ispitivanje uvjeta u kojima rad nastaje, upućujući na nestalnost, konstantnu promjenjivost. Stavljajući moment procesa u fokus naspram ideje o krajnosti i dovršenosti rada, Novak otvara polje mogućnosti koje kroz eksperiment i improvizaciju gubi granice i neprestano podilazi redefiniciji. Rad je nastao upotrebom čeličnih limova, programirane rasvjete uz glazbenu podlogu (KoNo).
Video rad PARAMETRI:
TJEDAN_4_
U zadnjoj objavi Vladimir Novak predstavlja galeriju kratkih videa i fotografija, zabilježenih tijekom procesa rada na projektu NE/IMA(M) VREMENA. Instalacije NUTRA, 5.10 i PARAMETRI, producirane i predstavljene kroz ovaj projekt u protekla tri tjedna, rezultat su okolnosti i prethodno natječaju neplanirane suradnje s Filipom Kožuljem i Andrijom Santrom, s kojima je umjetnik prethodno surađivao.Projekt čije su granice s jedne strane u potpunosti zatvorene s obzirom na određen vremenski okvir trajanja projekta, činjenicu da je projekt iniciran u vrijeme preporučene zatvorenosti i socijalne izolacije, a time i ograničenu dostupnost opreme i materijala, s druge je strane kroz otvorenost i prigrljivanje nepredvidljivog u vidu ograničenja i konkretnog smjera u kojem će se projekt razvijati, omogućio je povezivanje i iznimnu konstruktivnu suradnju u vrlo kratkom vremenskom roku.Upravo je vremenski aspekt ključan faktor koji i sam naslov projekta propitkuje jer razmišljanje o postojanju vremena, višku ili nedostatku istog za određene stvari, isključuje ili pak omogućuje nepredviđene rezultate koje, ako ne prihvatimo nepredvidljivost procesa, vjerojatno nećemo biti u stanju ostvariti ili još bitnije, iskusiti. Tako i ovaj projekt, započet u razdoblju u kojem je zbog pandemije virusa i ostalih događanja sve izgledalo neizvjesno, a u vidu rezidencijalnog projekta, završava intenzivnim ritmom života koji se vrlo brzo ”vratio u normalu”. Posebne zahvale: Katrin Novaković na uvodu u projekcijsko mapiranje te Mirku Czukoru, Luki Mihačiću, Tomislavu Hršaku i Garaži Kamba koji su posudbom svoje opreme podržali ovaj projekt.

Organizator:

U pkviru projekta:

Uz potporu:

Info

RADNO VRIJEME GALERIJA PRSTEN, BAČVA I PM (DOM HDLU)


srijeda – petak 11 do 19h
subota i nedjelja 10 do 18h

ponedjeljkom, utorkom i praznikom zatvoreno

Trg Žrtava fašizma 16, Zagreb

RADNO VRIJEME GALERIJE KARAS

srijeda – petak: 15 – 20 sati
subota 10 – 13 sati

nedjeljom, ponedjeljkom, utorkom i praznikom zatvoreno

Zvonimirova 58, Zagreb

Više informacija…

Izdvojeno

PLATI UMJETNIKA!

HDLU