IZVJEŠĆE RAVNATELJA O RADU 2008.-2010.

Zagreb, 20. 4. 2010.

 

HDLU Zagreb

 

 

Poštovane članice i članovi HDLU,

 

 

Uz zahvale svim bivšim i sadašnjim djelatnicima HDLU koji su svojim radom pod mojim vodstvom omogućili izvršenje dvogodišnjeg programa djelatnosti HDLU, u trenutku primopredaje dužnosti, podnosim Vama i svim tijelima upravljanja HDLU koncizno

 

                                        IZVJEŠĆE RAVNATELJA O RADU 2008. – 2010.

 

 Po pozivu i natječaju za ravnatelja HDLU na dužnost sam stupio 17.4.2008. godine. Preuzeo sam zapuštenu i degradiranu zgradu, Udrugu bez sređenog arhiva, bez popisa opreme, kaotičnih i zatrpanih podrumskih prostorija i skladišta, bez pravilnika, bez naputaka o radu, itd. Zatečene programske aktivnosti nastavio sam po planu i budžetskim mogućnostima.

 

U protekle dvije godine mog ravnateljstva unaprijeđena su sva područja djelovanja Udruge.

 

Izvješće ću otpočeti donatorskim sredstvima koja sam osobnim zalaganjem, a po financijskoj evidenciji, pribavio, dogovorio i ugovorio u svrhu programskih poboljšanja i/ili za uređenje zgrade i poslovanje Udruge

 

1. UKUPNO PRIKUPLJENA SREDSTAVA 2008. – 2010.                869.609,00 kuna

(preostalo na računu za slobodnu upotrebu……………………………87.777,00 kuna)

2. VRIJEDNOST OPREME IZ MOJIH PROJEKATA

PREUZETE NA KORIŠTENJE                                                         443.776,00 kuna

 

 

Tijekom svog rada vodio sam, osmislio i realizirao izložbeni program i prateće programe koji su u javnosti visoko vrednovani. Jedini sam ravnatelj HDLU koji je za svog mandata organizirao paviljon Republike Hrvatske na Venecijanskom bijenalu. Vratio sam žiriranje u organizaciju Izložbe recentnih radova HDLU. Idejom i uređenjem predavaonice HDLU (nekadašnjeg Kluba i potom neurednog skladišta) omogućio sam okvir za niz predavanja, tribina, prezentacija, panel diskusija koje se od tada održavaju. Osmislio sam i organizirao izložbu o povijesti Meštrovićevog paviljona u proslavljenoj Slought Fondaciji u Filadelfiji, SAD. Potaknuo snimanje 24-minutnog dokumentarnog filma o povijesti Paviljona i Trgu žrtava fašizma te za njega napisao scenarij u suradnji s Ivicom Županom. Producirao sam izvedbu animiranog filma na istu temu. Osmislio sam, koncipirao, napisao i na engleski jezik preveo tekstove za interaktivnu prezentaciju povijesti paviljona postavljenu na LCD monitoru u ulaznom prostoru.

 

Inicirao sam i proveo stručno sređivanje tijekom čišćenja podruma pronađene arhive HDLU. Na osnovu pronađenog materijala inicirao sam i izborio se za sredstva za istraživanje arhiva i ostalih u Hrvatskoj dostupnih fondova te objavljivanje monografije HDLU.

 

Osmislio sam i oživio website Udruge koji se danas redovito osvježava, te promptno objavljuje sve pristigle relevantne vijesti. Inicirao postavljanje abecednih popisa članova, osmislio i realizirao online bazu članova sa postavljenih prvih 50 unosa. Skromni zatečeni e-imenik HDLU obogatio sam s preko 3.000 e-mail adresa.

 

Članovima sam ugovorio popust od 20% za dnevni meni prehrane u bistrou Žlica i Vilica.

 

Osmislio sam i realizirao programe koji su umjetnički rad članova HDLU predstavili stranim kustosima, galeristima i direktorima poput: Mark Kramera, Marc Gisbournea, Camille Singh, Vittoria Urbania, Nathalie Henon i Jean-Francois Rittigom, Hans Knolla,  Anne Daneri, Josie Browne, Marc i Lidija Straus, Ole Christian Koch, itd.

Zahvaljujući ovim susretima u inozemstvu će uskoro izlagati Zlatan Vehabović, Josip Tirić, Elvis Krstulović, Goran Škofić, Zlatko Kopljar. Svoje video radove na Les Rencontres Internationales predstavili su Ana Opalić, Ivan faktor, Damir Čučić i Tonči Gačina. Zahvaljujući posjeti Luc Tuymansa uz već ranije izabrane umjetnike u belgijskom Bruggesu predstojeće jeseni izlagat će i Nemanja Cvijanović i Igor Eškinja.

 

Inicirao sam i postigao prenamjenu sredstava za razmjenu izložbi između HDLU i Kuenstlerhaus, Udruge austrijskih umjetnika iz Beča.

 

U HDLU sam doveo program međunarodne razmjene EERE po kojem su u New Yorku boravile i izlagale Renata Poljak i Božena Končić Badurina.

 

Posebno poglavlje mog ravnateljstva predstavlja uređenje zgrade Meštrovićevog paviljona. Podrumi su očišćeni od desetljećima nagomilanog otpada i u više navrata sređivani. U zaključanom djelu podruma uređeno je spremište kataloga. U prizemlju je uređena predavaonica sa razglasom i projektorom te zamračenjem, a iza nje spremište za nepreuzete umjetnine. Locirani su i zatvoreni izvori neugodnih mirisa. Ulašten je kamen predvorja, a zidovi stručno očišćeni od ostatka ljepila, kamene ploče vraćen u zid. Policama je organiziran prostor za ponudu kataloga. Postavljena oglasna ploča i već spomenuta interaktivna prezentacija paviljon. Zamijenjena su sva razbijena stakla. U Galeriji Bačva uklonjeni su radijatori, uvedeno podno grijanje, proveden podne električne instalacije i izveden novi betonski pod. Razvodna ploča pomaknuta je u nišu pored vrata pa je tako dio desnog zida oslobođen za izlaganje. Galerija Bačva danas je jedan od vizualno najčišćih izložbenih prostora u zemlji. Zidovi Galerije Prsten očišćeni su i obojeni. U stubištu službenog ulaza postavljena je svjetlosna instalacija. Uredske prostorije su obojane. Zamijenjeni su zastori te sjedalice u sali za sastanke. Raščišćeno je skladište, postavljene su police za opremu, tehnika nakon dugog otpora popisana. Drugo priručno skladište pretvoreno je u studio za rezidencijalne umjetnike. Zidovi Paviljona očišćeni su od grafita te je ugovoreno njihovo promptno uklanjanje. U Galeriji Karas uređen je pod i očišćen kamen ulaza.

 

Paralelno s ovim aktivnostima vođena je ostala problematika Udruge te redovito po godišnjem izložbenom programu i odobrenim budžetima održavan izložbeni program u sva 4 izložbena prostora HDLU, o čemu sam izvješćivao na satsancima Upravnog odbora i godišnjim skupštinama. U ovom razdoblju uspješno je kod administrativnih tijela postavljena i opravdana odluka za tiskom godišnjih kataloga za manje izložbene prostore. Sudjelovao sam u artikulaciji Strategije HDLU, Prijedlogu poticaja i svih dokumenata koji su od mene traženi. Osmislio sam više obvezujućih naputaka i protokola kojima se uređuje rad u HDLU. Uveo knjižicu evidencije korištenja službenog vozila. Napisao sam i Upravnom odboru predao prijedlog Sistematizacije radnih mjesta i Pravilnika o radu. Pravodobno sam obavljao plaćanja i uspješno vodio brigu da se svi poslovi HDLU obave u zadanim rokovima. Redovito sam nazočio radu Upravnog odbora te odgovorno sukreirao programsku politiku i strategiju HDLU te vodio HDLU u gabaritima dogovorenih smjernica.

 

Svojim stručnim autoritetom dostojanstveno sam predstavljao Udrugu, njene ciljeve, misiju i rad u zemlji i inozemstvu.

 

S poštovanjem,

 

 

Branko Franceschi

Info

RADNO VRIJEME GALERIJA PRSTEN, BAČVA I PM (DOM HDLU)

srijeda – petak 11 do 19h
subota i nedjelja 10 do 18h,
ponedjeljkom, utorkom i praznikom zatvoreno.

Trg žrtava fašizma 16, Zagreb

 

RADNO VRIJEME GALERIJE KARAS

utorak: 10 – 13 sati
srijeda – petak: 16 – 20 sati
subota 10 – 13 sati
nedjeljom, ponedjeljkom i praznikom zatvoreno

Zvonimirova 58, Zagreb

Više informacija…

Dan otvorenih vrata

Izdvojeno

PLATI UMJETNIKA!

Web Hosting

Avalon web hosting
HDLU