Izložba Martine Zelenike – Moon u Galeriji Kristofor Stanković

Kada bismo iznimno raznovrsan umjetnički opus Martine Zelenike morali svesti na nekoliko asocijacija, to bi svakako bili termini divergencije i otvorenosti. Sklonost eksperimentiranju u različitim materijalima i medijima, kao i pažljivo balansiranje između različitih stupnjeva apstraktnih i organičkih formi ukazuje na složeni umjetnički senzibilitet koji tendira analitičkom pristupu stvarnosnih fenomena. No, usprkos heterogenosti medija, materijala i na prvi pogled motiva, kod Martine Zelenike postoji logično i sustavno ulančavanje tema vezanih uz egzistencijalnu i ekološku tematiku, s izraženim filozofskim seciranjem ispod površine zatečene stvarnosti.

Od prvih radova iz 1998-2001. s temom prostornog kretanja, odnosno, naše subjektivne percepcije prostora, radova iz 2002. gdje se umjetnica bavi fenomenima percepcije i poimanja vremena, ili teme energije prostora iz 2003. godine, pa do recentnih radova intrigantne tematike ljudske mentalne i emotivne evolucije, Martina Zelenika beskompromisno dotiče motive koji još uvijek nisu mainstream naše suvremene umjetnosti, i kojima svjesno hoda po rubu umjetničke (prihvaćene) stvarnosti. Na granici između nadrealne tradicije i postkonceptualnih umjetničkih praksi, umjetnica kontinuirano traga za vlastitim prostorom mogućih umjetničkih stvarnosti, iskazujući percepciju svijeta koja izmiče klasičnom repertoaru izlagačkih očekivanja. Ona hrabro otvara teme koje nisu usko fokusirane na tzv. socijalnu i ideološku (ili ideologiziranu) umjetnost, niti se bavi (pseudo)političkim temama, već zahvaća preko granica postojećih svjetova. Jednako tako, u ovom je opusu primjetno sustavno dokidanje granica između tzv. visoke i tzv. primijenjene umjetnosti, odnosno, strogo selekcioniranje i racionaliziranje reprezentativnosti finali iranog umjetničkog iskaza, što s jedne strane rezultira eksperimentiranjem s formama nakita, instalacija i maketa, a s druge, stilsko-morfološke strane, upućuje na legitimnu sklonost prema analitičkoj i primarnoj umjetničkoj tendenciji, na totalno seciranje i ogoljavanje stvarnosti. Mogli bismo čak primijetiti kako je u pozadini svih radova Martine Zelenike osjetno iskazan senzibilitet za prirodu i za potrebu poštivanja njezinih zakona funkcioniranja koje ljudski rod najčešće hladno preskače i negira. Stoga neke od umjetničinih skulptura, instalacija i radova na papiru stilsko-morfološki ukazuju na mogućnost evolucijske i kataklizmičke propasti čovječanstva, kao i na ponovno rađanje neke bolje, savršenije i plemenitije ljudske vrste.

Svjesna heterogenost opusa Martine Zelenike potječe od umjetničkog svjetonazora koji ne teži za kalkuliranim dop danjem promatraču jer je gotovo isključivo okupiran de-estetizacijom lažnog privida ljepote i savršenstva. U traganju za novim i drugačijim estetskim svjetovima – koji su istinosniji u očima umjetnice – sva su umjetnička sredstva i postupci dopušteni. Ovaj se umjetnički opus priprema za jedno drugo, nadolazeće vrijeme, za novu kategoriju vremena i prostora; kao iskaz senzibiliteta koji radikalno napušta starije estetske i tematske obrasce i otvara se novim umjetničkim energijama budućnosti.

Iva Körbler

Info

RADNO VRIJEME GALERIJA PRSTEN, BAČVA I PM (DOM HDLU)

Tijekom trajanja izložbe Murtić 100 do 18.7.2021. radno vrijeme je od ponedjeljka do nedjelje od 11 do 21h

Redovno radno vrijeme nakon 18.7.2021.:
srijeda – petak 11 do 19h
subota i nedjelja 10 do 18h,
ponedjeljkom, utorkom i praznikom zatvoreno.

Trg žrtava fašizma 16, Zagreb

 

RADNO VRIJEME GALERIJE KARAS

utorak: 10 – 13 sati
srijeda – petak: 16 – 20 sati
subota 10 – 13 sati
nedjeljom, ponedjeljkom i praznikom zatvoreno

Zvonimirova 58, Zagreb

Više informacija…

Dan otvorenih vrata

Izdvojeno

PLATI UMJETNIKA!

Web Hosting

Avalon web hosting
HDLU