Otvorenje izložbe: Vitolda Košira i Marte Živičnjak & Happy Birthday Party & live nastup by Vitold Košir & Retro Guru & The Plagijators & Cry Babies & DJ-Filippo Lippi with DJ. Đorđ – One & DJ. Van – DJ – Eyck

Sa posebnim zadovoljstvom i radošću Vas pozivamo na otvorenje izložbe & kratki perfomativni koncert ciklusa:

aArtSaturday Fever Night – Teachers & GRADUATES :
Vitold Košir & Marta Živičnjak / “The Secret Language of Birds & Mimicry ” / u subotu 21. veljače 2015. u 20 sati / “Sublink Internet Caffe”, Zagreb, Teslina 12

/ & Happy Birthday retrospective party Mix: By Vitold Košir & Retro Guru & The Plagijators & Cry Babies & DJ Filippo Lippi with DJ. Đorđ – One & DJ. Van – DJ – Eyck & DJ-i iznenađenja

/ Izložba ostaje otvorena do 24. ožujka 2015./ dodatne informacije u privitku i od kustosa izložbe Željka Marciuša na: 091/2337-787 i na FACE-U: Cooltura

The Secret Language of Birds & Mimicry
Stay with me and learn the secret language of brids (Ian Anderson, 2000). Za tvorca ovih stihova su već u doba kad je s Jethro Tull snimao album – novine: Thick as the Brick (1972) – “Glup kao cigla”, govorili da je prepametan za Rock ‘n’ Roll. Na naslovom, spomenutom albumu pjev i tajni jezik ptica umjetnik oponaša i sugerira snimljenim cvrkutom ptica, glasom i poezijom – pjevanjem, i što je najvažnije, sviranjem – melodijom i zvukovima proizvedenim flautom: njegovim instrumentom – vlastitim zaštitnim znakom po kojem je i danas poznat Around the World. Zanimljivo, i ptice i ljudi pjevaju. Ptice i cvrkuću, ali za njihovo glasanje u tajnama jezika postoje predivne metafore: pjev ptica, ili pjeva kao slavuj. Uvodne analogije i aluzije U slučaju Vitolda Košira važne su iz više razloga. Vito je glazbenik i vizualni umjetnik. Svira bas i violu, rock i klasičnu glazbu, kipar je i grafičar. Završio je dvije akademije. Sudjeluje, stvara i svojim djelovanjem povezuje visoku – elitnu umjetnost s niskom umjetnošću – popularnom kulturom. U njegovoj skulpturi uz realnu predmetnost i fizikalnost nazire se čista vizualnost, koju uz glazbu transponira u biti osobnim opredmećenjima, koja također proizlaze iz grafičkog medija, kao što u autorovim grafikama, posebice ovdje predočenim, postoji skulpturalnost i tvarnost, ali i glazba, tajnoga jezika ptica koja ga povezuje s kolegom Andersonom. Kako to predočiti i razumjeti? Bilbo Baggins tek kad se nađe u gabuli i prvi put stavi čarobni prsten, najednom čuje da pauci-zvijeri oko njega razgovaraju i komuniciraju – čuje, i čarolijom prstena, razumije njihov jezik. Bez obzira znamo li tajni jezik biljaka i ptica, predodžbom naslućujemo da životinje komuniciraju, da posjeduju određen zvukovno-(panto)mimičan-vizualni jezik, i duboko u sebi znamo da je i čovjek životinja, kao i da se jezik i pismo u evoluciji humanoida razvijaju relativno kasno. U početku vjerojatno bijaše krik, pa glas, pa slika, pa riječ, pa pismo…
Bit sporazumijevanja među životinjama i ljudima je komunikacija, što je i svrha umjetnosti – ovdje, vizualnih komunikacija; simboličkoga tumačenja čovjeka i svijeta. Umjetnost razumijemo samo, ako naučimo čitati-gledati-vidjeti-znati: jezik umjetnosti.
Mit o čistome oku, je mit. Stoga, što više znamo, više vidimo. Uz to Vitold je Hawk-Man, koji svaki dan živi i brine o pticama-sokolovima. Hrani ih, ide s njima u lov i intuitivno i emotivno zna tajni jezik ptica. Čita ga, a svojim grafikama i glazbom simbolički predočuje. Vjerojatno je jedan i drugi vid izražavanja: od glasanja i prvih instrumenta, kao i crtanja i prvih alata, nastao iz oponašanja slika i zvukova prirode. Vitold doista zna što je tišina u umjetnosti. Prazan prostor, bjelina, bijela svjetlost – kraj i početak svega; – T-I-Š-I-N-A – stanaka u kompoziciji i bez-zvuk u svemiru, i minimalni
akcent ispupčene, black & white prošarane ptice koje lete, izrastaju i padaju, izranjaju i poniru, love, i leteći u vremenskim trenucima apsolutne slobode njihove evolucijske svrhovitosti, pobjeđuju gravitaciju. Stoga, Stay with Vitold and learn the seceret language of Birds.
Vrlo mlada umjetnica Marta Živičnjak, za čije izložene radove vrijedi štošta već izrečeno,
propitujući prirodne čarolije, primjerice, od camere obscure, preko filmske projekcije
do light-boxa – osvjetljenje kutije, pod zajedničkim nazivnikom optičko-haptičkih iluzija – jer autoričine radove poput zabranjenoga voća želite i osjetiti dodirom, a ne možete – možemo označiti metaforom mimikrija u umjetnosti. U teoriji evolucije, mimikrija (oponašanje), sposobnost je nekih organizma: životinja i biljaka da budu i nešto što objektivno nisu, da se stope sa svojom okolinom. Znate ono: kada ne raspoznajete gusjenicu od lista, ili obrnuto. Kada dvije ili više jedinki žive u zajedničkoj
vizualnoj simbiozi koja ih štiti od drugih predatora, recimo ptica i slično. To je i svojevrsna kamuflaža, a naj-rasprostranjenija je u carstvu kukaca ili podvodnome svijetu, ali i u ljudskoj civilizaciji temeljenoj na sili: vojsci – kada tenk ne izgleda i ne vidi se kao tenk, ili Rambo kao Rambo, da bi prevario i zavarao protivnika ili drugu,
neprijateljsku vojsku. Globalna metafora mimikrije i kamuflaže, primjerice, bila bi činjenica da se iza moći, blagostanja i demokracije velikih sila krije vojska i vojna industrija te profit; kao i da se iza mode i robnih marki – carstva trgovine, iza kapitala, industrije i tehnologije u službi industrije i kapitala krije hipnotički konzumerizam, kao i globalni totalitarizam koji ujednačava i želi ujednačiti jedinstvo različitosti, naroda,
kultura, civilizacija pa i prirode…, i naravno profit. Martini radovi su, zapravo, s onu stranu mimikrijske ideologije, privode nas spomenutim od čovjeka stvorenim, prirodnim čarolijama: svjetlosti, predmetnosti i materijalnosti akromatskoga papira koji čarolijom prostora i svjetlosti, poput apstraktnoga teatra sjena – Show Me the Magic (Tempest, 1982, – Paul Mazursky, John Cassavetes) – postaje fluidna, optička čarolija, kao svjetlost kino-projektora koju vidite jedino ako se okrenete od ekrana, ili Zeca iz šešira iluzioniste. Marta zna da je umjetnost i iluzija, apstraktna ili konkretna.
Martine psihološke silnice dinamične su, poput, opet glazbene kompozicije ili zapisa. Šaraju, gibaju se pred očima promatrača, zatiru i propuštaju svjetlost u paravanima, slojevima, u autoričinoj optičkoj mimikriji svjetlosti i energije. Svjetlosti, predmeta i slike koji se izmjenično dopunjavaju i potiru. Jer, Marta zna da su prave stvari u životu, uvijek pomalo skrivene, i prikrivene i ne otkrivaju ih svi, kao i što se ne vide odmah. Stoga, dovoljno je reći, Magic (Billy Cobham, 1977) ili Puffnstuff (isto), kao i: I see magic in your eyes / I hear the magic in your sighs (Steve Miller Band, Abracadabra, 1982). Željko Marciuš

 

Info

Cijene ulaznica za manifestaciju 6. bijenale slikarstva

30 kn Pojedinačna ulaznica
20 kn Pojedinačna dječja (iznad 6 god), učenička, studentska, umirovljenička ulaznica (1)
20 kn Pojedinačna grupna ulaznica (2)
15 kn Pojedinačna strukovna ulaznica (3)
60 kn Obiteljska ulaznica (4)
15 kn Pojedinačna grupna ulaznica za škole (5)

GRATIS za redovite članove udruženja HDLU, AICA, ICOM, DPUH, HND, IFJ, EFJ te studente ALU i studente FF smjera PUM, EKA ili MUZ, učenike ŠPUD (uz predočenje važećih isprava), osobe s invaliditetom, djecu mlađu od 6 godina

Ulaznice se kupuju na blagajni HDLU-a tijekom radnog vremena izložbe.

Za ostale upite vezane uz ulaznice, molimo javite se na hdlu@hdlu.hr

Ulaznice sadrže 25% PDV.

(1) uz predočenje važeće isprave
(2) za grupe s više od pet osoba
(3) za redovite članove ULUPUH, HDD, UHA, ORIS, HULU Split, HDLU Osijek, HDLU Rijeka, HDLU Dubrovnik, HDLU Istra, HDLU Varaždin, uz predočenje važeće članske iskaznice
(4) do najviše 4 člana obitelji s djecom starijom od 6 godina
(5) cijena po učeniku, 1 pratnja učenika gratis

 
RADNO VRIJEME DOMA HDLU (GALERIJE PRSTEN, BAČVA I PM)

utorak – nedjelja : 11 – 19
ponedjeljkom i praznikom ( 1. i 18.11.) zatvoreno.

 

RADNO VRIJEME GALERIJE KARAS

utorak: 10 – 13 sati
srijeda – petak: 16 – 20 sati
subota 10 – 13 sati
nedjeljom, ponedjeljkom i praznikom zatvoreno

Zvonimirova 58, Zagreb

Više informacija…

Dan otvorenih vrata

Izložbe


 

 

 

Izdvojeno

PLATI UMJETNIKA!

Web Hosting

Avalon web hosting
HDLU