Izložba fotografija: Ivana Posavca i Mije Vesovića – Krivo srastanje u NO galeriji

MUZEJ SUVREMENE UMJETNOSTI

Avenija Dubrovnik 17, Zagreb

NO galerija

 

Ivan Posavec i Mijo Vesović

Krivo srastanje

 

Otvorenje u utorak, 7.7. u 19 i 30 sati

Izložba je otvorena do 9.8.2015.

 

Izložba „Krivo srastanje“ temelji se na istraživanju Zbirke fotografija Muzeja suvremene umjetnosti, točnije, na autorima koji se značajno utjecali na razvoj domaće fotografije a to su ponajprije Mijo Vesović i Ivan Posavec. Ujedno, to je prvo njihovo zajedničko izlaganje, pa je utoliko već samo po sebi svojevrsni kuriozitet.

 

Njih dvojica istaknuti su protagonisti otpora dominantnim kulturalnim modelima čiji se zametci prate s razvojem tzv. omladinske kulture potkraj 70-ih i početkom 80-ih. Iznjedrili su, usto, brojne medijske skladale koji su danas predmetom mistifikacije. Bili su to, podsjećamo, “dani slave” Poletovske fotografije koja je postala lokalni fenomen. Na početku su “krivo srasli” u odnosu na kontekst u kojem su započeli umjetničku karijeru da bi danas, u kontekstu marketinški posredovane vizualne komunikacije, jedva prepoznali vlastito djelo i njegovo naslijeđe.

Iz teksta D. Kršića: „Tvrdnju da jugoslavensko društvo u doba socijalizma nije bilo ni konzervativno, ni puritansko potvrđuje i činjenica daerotika na stranicama Poleta nije bila utjelovljena isključivo u ženskim tijelima. “Skandal Šarović” samo je najspektakularniji podsjetnik na to, ali ništa manje značajne nisu ni fotografije koje upućuju na erotičnost djece (Posavčeve djevojčice koje na umjetničkoj manifestaciji Od vječnosti do kiča, uTkalčićevoj ulici iz 1981. podižu svoje suknjice i pokazuju gaćice ili Vesovićev ciklus Za Rexa, obnaženi dječak s buketom cvijeća). Takve slike danas su nezamislive u medijskom imaginariju: njihovo objavljivanje teško da bi prošlo bez moralne panike, optužbi za pedofiliju i reakcija pravobraniteljice za djecu. Čak i unutar galerijskog konteksta takve fotografije danas postaju problematične i pomalo zazorne. (…) Dok umornim, sjetnim, možemo reći i deziluzioniranim, uglavnom sredovječnim muškim radnicima pripada svijet lagano propadajuće industrijske proizvodnje, tim mladim ženama – kao i muškarcima poput Šarovića i novovalnih rock glazbenika – pripada tada još novi i optimističan svijet medija, spektakla, svega onoga što nazivamo postindustrijskom proizvodnjom. Gledajući danas te fotografije, moramo se zapitati ne kamo je nestalo radništvo (to, na žalost, znamo), ili gdje su i što danas rade te zvijezde, nego, prije svega, kamo je nestao taj optimizam, ta (naivna?) vjera da će budućnost postindustrijskog, postmodernog svijeta biti isključivo svijetla? U medijima se danas tek sporadično i gotovo slučajno pojavljuju fotografije koje bi nam prikazujući sadašnjost tih već ostarjelih djevojaka i mladića ponudile odgovore na ta pitanja. Ne zato što u današnjim medijima fotografije uopće ne bi bilo, nego zato što medijska i urednička politika — u kojoj tabloidno skandaliziranje i dociranje kolumnista i opinion-makera, predstavljaju dva lica istog moralizirajućeg stava koji odlikuje sve konzervativne politike — strukturno više ne dopušta takav pogled.“

 

Kustosica: Leila Topić

 

Autor teksta: Dejan Kršić

 

Info

RADNO VRIJEME GALERIJA PRSTEN, BAČVA I PM (DOM HDLU)

srijeda – petak 11 do 19h
subota i nedjelja 10 do 18h,
ponedjeljkom, utorkom i praznikom zatvoreno.

Trg žrtava fašizma 16, Zagreb

 

RADNO VRIJEME GALERIJE KARAS

utorak: 10 – 13 sati
srijeda – petak: 16 – 20 sati
subota 10 – 13 sati
nedjeljom, ponedjeljkom i praznikom zatvoreno

Zvonimirova 58, Zagreb

Više informacija…

Dan otvorenih vrata

Izdvojeno

PLATI UMJETNIKA!

Web Hosting

Avalon web hosting
HDLU