Nečastivi valentinovski program u MSU-u: plesna predstava i re-izvođenje Marine Abramović

novo

Valentinovski vikend provedite uz programe Queer Zagreb Sezone, koja 13. i 14. veljače u Muzeju suvremene umjetnosti predstavlja re-izvođenje performansa Marine Abramović Art must be beautiful, artist must be beautiful., kao i dvije nove izvedbe predstave Nečastive koreografa Brune Isakovića.

Vikend program započinje re-izvođenjem performansa Marine Abramović Art must be beautiful, artist must be beautiful. Posebnost je ove izvedbe, koja je zakazana za 13. veljače u 19 sati, da je Ina Sladić prva dobila službeno odobrenje Marine Abramović za ponovno izvođenje ovog performansa  nakon originalne izvedbe iz Kopenhagenu 1975. Program u Muzeju suvremene umjetnosti nastavlja se 13. i 14. veljače u 20 sati s izvedbama plesne predstave Nečastive koreografa Brune Isakovića, te performansom iznenađenja koji postavlja pitanje mogu li heteroseksualni parovi spasiti ljubav u ovo doba krize.

Planetarno poznata umjetnica Marina Abramović davne je 1975. na Charlottenburg Art Festivalu u Kopenhagenu originalno je izvela performans Art must be beautiful, artist must be beautiful fokusirajući se na tada važno pitanje koje je lebdjelo u zraku: treba li umjetnost biti lijepa prema definiciji ljepote malograđanskih salona ili umjetnost mora iskazati kritičke pozicije naspram društvene stvarnosti i neobazirati se na klasične definicije lijepog. Tih je godina međunarodna scena bila „okupirana“ djelima konceptualnih umjetnika čije je poimanje ljepote bilo oprečno građanskom, dapače, intenzivno se radilo na prevrednovanju samog pojma lijepog u umjetničkom djelu.
Marina Abramović uz konstataciju (pitanje) „umjetnost mora biti lijepa“ dodaje i osviještenu rodnu temu „…umjetnica mora biti lijepa“ relativizirajući time činjenicu da se žena, k tome i umjetnica, i to ne samo u patrijarhalnim, konzervativnim društvima, već i u liberalnim umjetničkim krugovima, doživljavala kao neka vrst „uljeza“ u muški svijet. Umjetnica je dinamizirala gestu češljanja kose tijekom jednosatnog ponavljanja teksta i radnje do ruba fizičke izdržljivosti pa se taj performans kao i nekolicina drugih iz tog vremena u kojima radikalno postupa sa svojim tijelom, smatraju prekretnicom upravo u umjetnosti performansa kada tijelo umjetnika postaje umjetnički medij. Suradnja Ine Sladić s Marinom Abramović traje od  2012. Godine, od kada je u sklopu nekoliko izložbi i festivala hrvatska izvedbena umjetnica nanovo izvela performanse Luminosity i Centerpiece.

Nakon Art must be beautiful, artist must be beautiful 13., ali i 14. veljače od 20 sati u dvorani Gorgona publika će imati još jednu priliku pogledati predstavu Nečastive koreografa Brune Isakovića, u izvedbi članova Studija za suvremeni ples i gostujućih plesača. Predstava je premijerno prikazana u lipnju 2015. godine na Festivalu Perforacija te je doživjela vrlo veliki uspjeh na domaćoj plesnoj sceni. Osim potpuno rasprodanih izvedbi tu su i nominacije za prestižnu godišnju nagradu Udruge plesnih umjetnika Hrvatske u svim kategorijama. Predstava je također i prva produkcija velike europske mreže Be SpectACTive!.
Nečastive su nastale kao svojevrsna nadogradnja Isakovićevog istoimenog sola s kojim je obišao doslovno cijeli svijet, od Europe, Azije do Sjeverne i Južne Amerike. Isaković stvara slojevit i osjetljiv svijet koji nadilazi tjelesni pokret, preispituje interaktivnost između umjetnika i gledatelja, a kroz rad na predstavi istražuje transformacije tjelesnosti izvođača te njihov odnos s publikom. Razvijeni fizički mehanizmi se baziraju na suodnosu disanja i fizičke tenzije te načinu na koji oni prožimaju tijelo u svakom trenutku. Nečastive postavljaju te dvije organske funkcije u izvedbeni moment. Kroz gradaciju njihove međuovisnosti ih radikalizira, sukobljava te ponovno neutralizira dok se pod utjecajem odnosa sa publikom uvjetuju daljnje preobrazbe izvođača. Nečastive izmiču uobičajenom scenskom postavu, grade različite dimenzije izvedbe i mogućnosti komunikacije između izvođača i njihovih gledatelja.

O UMJETNICIMA:
Ina Sladić (1986, Zagreb), nakon plesne edukacije pri Školi za klasični balet te Školi suvremenog plesa Ane Maletić odlazi na Folkwang University of Arts u Essenu, Njemačka, kao stipendistica tijekom cijelog školovanja, gdje je diplomirala 2011. te je tijekom školovanja prisustvovala i studentskoj razmjeni u Conservatoire National Supérieur Musique et Danse de Lyon. Od tada živi i radi između Njemačke i Hrvatske te surađuje sa brojnimumjetnicima (Xavier Le Roy, Marten Spangberg, Marina Abramović, Joan Jonas, Simone Forti, Mike Kelley, Johannes Wieland, Kainkollektiv, Vrum, Isabelle Schad&Saša Božić, Irena Mikec…). Aktivno radi i vlastite projekte u suradnji sa multimedijskim umjetnicima od kojih je Experimetallabor najpoznatiji, predstavljen 2012. na dOCUMENTA13 u Kasselu. 2013. napravila je plesni solo Navigating Darkness u produkciji Dana suvremenog plesa u Varaždinu te nastavak iste serije, trio As The Dark Wave Swells u koprodukciji sa Zagrebačkim plesnim centrom. 2014. predstavila je projekt 100 Years of Paranoia u suradnji sa Eberhard Kranemannom (Kraftwerk, Neu!, Fritz Müller) kao dio Berlinala 2014. (The International Directors Lounge). Ina Sladić svojim radovima kontinuirano istražuje fenomene pop kulture, društvenih mreža i društva spektakla. U koprodukciji Domino-a i Lab &TD-a zajedno sa umjetnicom Dorom Đurkesac ostvarila je rad #sveštotrebateznati, te od 2015. svoje radove predstavlja pod imenom Dirty Dollhouse. U umjetničkoj rezidenciji u Australiji (Slovenia-Croatia-Australia Artist Exchange 2015) započela je novi rad The Forest of Water. Boravila je još i na umjetničkim rezidencijama uLauncestonu, Brisbaneu, Melbourneu, Mariboru i Zagrebu. Na 13. Festivalu Prvih u Zagrebu predstavljena je njena prva izvedbena instalacija Screen Play.
Bruno Isaković (1981, Zagreb), studirao je na Amsterdamskoj školi umjetnosti/odjel Suvremenog plesa te na Plesnoj akademiji Rotterdam. Za vrijeme studija prima, kao izvrstan student, stipendije te fundacija Dorrie Stoop i Schuurman Schimmel. Kao plesač nastupio je u brojnim predstavama i festivalima, primjerice na Nizozemskom plesnom festivalu te Festivalu Frysk, također u Nizozemskoj. Kao plesač, ali i koreograf, Isaković je prisutan na brojnim drugim uglednim međunarodnim plesnim festivalima. S vlastitim solo komadom „Blind emotion“, primjerice, nastupio je Međunarodnom festivalu solo plesa u Budimpešti, na kojem je osvojio i glavnu nagradu, ili pak na festivalima WARP i Platforma mladih koreografa u Zagrebu. Stalni je član ansambla Studio za suvremeni ples

Info

Cijene ulaznica za manifestaciju 6. bijenale slikarstva

30 kn Pojedinačna ulaznica
20 kn Pojedinačna dječja (iznad 6 god), učenička, studentska, umirovljenička ulaznica (1)
20 kn Pojedinačna grupna ulaznica (2)
15 kn Pojedinačna strukovna ulaznica (3)
60 kn Obiteljska ulaznica (4)
15 kn Pojedinačna grupna ulaznica za škole (5)

GRATIS za redovite članove udruženja HDLU, AICA, ICOM, DPUH, HND, IFJ, EFJ te studente ALU i studente FF smjera PUM, EKA ili MUZ, učenike ŠPUD (uz predočenje važećih isprava), osobe s invaliditetom, djecu mlađu od 6 godina

Ulaznice se kupuju na blagajni HDLU-a tijekom radnog vremena izložbe.

Za ostale upite vezane uz ulaznice, molimo javite se na hdlu@hdlu.hr

Ulaznice sadrže 25% PDV.

(1) uz predočenje važeće isprave
(2) za grupe s više od pet osoba
(3) za redovite članove ULUPUH, HDD, UHA, ORIS, HULU Split, HDLU Osijek, HDLU Rijeka, HDLU Dubrovnik, HDLU Istra, HDLU Varaždin, uz predočenje važeće članske iskaznice
(4) do najviše 4 člana obitelji s djecom starijom od 6 godina
(5) cijena po učeniku, 1 pratnja učenika gratis

 
RADNO VRIJEME DOMA HDLU (GALERIJE PRSTEN, BAČVA I PM)

utorak – nedjelja : 11 – 19
ponedjeljkom i praznikom ( 1. i 18.11.) zatvoreno.

 

RADNO VRIJEME GALERIJE KARAS

utorak: 10 – 13 sati
srijeda – petak: 16 – 20 sati
subota 10 – 13 sati
nedjeljom, ponedjeljkom i praznikom zatvoreno

Zvonimirova 58, Zagreb

Više informacija…

Dan otvorenih vrata

Izložbe

 

 

Izdvojeno

PLATI UMJETNIKA!

Web Hosting

Avalon web hosting
HDLU