Izložba: Koraljka Kovač/Likovni zapisi u Galeriji Nest, Zagreb

NEST_kovač _pozivinica

Slikarstvo i crteži Koraljke Kovač u ovom trenutku imaju svoju neospornu stilsko-kvalitativnu poziciju unutar suvremene hrvatske umjetnosti. Njezina kontinuirana opredijeljenost za apstrakciju – s tek ponekim kratkim izletom u vidljivije i figurativnije elemente – svrstava ju među nekolicinu autentičnih protagonista apstraktnog izričaja.
Kritika je po izvjesnom automatizmu navodila kako je umjetnica senzibilitetom bliska tradiciji rane kolorističko-lirske apstrakcije Paula Kllea, s obzirom da je način organizacije plohe / kadra, kao i korištenje određenih tonskih mogućnosti boja bio blizak navedenom likovnom sklopu, međutim, upravo nam ova izložba ranih crtaćih bilježnica autorice pokazuje širinu i ozbiljnost njezinih istraživanja apstraktnog razmišljanja, koje je integralni dio njezinog umjetničkog svjetonazora.
Poput Zlatka Kesera – ali i mnogih drugih istaknutih hrvatskih umjetnika – Koraljka Kovač već preko dva desetljeća sustavno u „tekice“ bilježi svoj dnevnik slikâ, vizualnih matrica, likovnih impresija svakodnevice, koje su njezin iskonski model osjećanja i reagiranja na svijet oko sebe. Apstraktne matrice iznimno raskošne tonske skale, rađene u najrazličitijim tehnikama, kreću se u rasponu od kolorističko-lirske apstrakcije, op-art- a do bilježenja kozmičkih krugova, mandala i prepoznavanja rešetkastih matrica višedimenzionalne stvarnosti. Mogli bismo, naime, bez pretjerivanja ustvrditi kako je Koraljka Kovač legitimna nasljednica tradicije Bauhausa, jer upravo će rani dnevnički crteži s kraja devedesetih godina prošlog stoljeća pokazati njezine objektivne mogućnosti likovno-kolorističke invencije. No, nije samo Paul Klee njezin duhovni srodnik, već ju eksperimentiranje bojom i oblicima na tragu drugih „bauhausovaca“, poput Josefa Albersa, Johannesa Ittena, Georga Muche pa čak i Roberta Delaunaya zasluženo dovodi u njihovu blizinu, kao što je bliska i likovno-prostornom razmišljanju ranih poslijeratnih protagonista europske apstrakcije, poput Adolfa Fleischmanna, Alfreda Manessiera i Hansa Hoffmanna.
Koraljku Kovač bez sumnje zanima neki viši red, proporcija i harmonija u crtežu, kao refleks ustrojenog pulsiranja života i prirode oko nas, gdje je kaos ili pukotina u sustavu tek kratka, prolazna manifestacija suprotnih životnih energija i zakona. Štoviše, vrlo čest motiv kruga  / krugova i mandalama srodnih formacija u njezinih crtežima upućuje na umjetničinu spoznaju kako i vrijeme nije strogo linearna kategorija, već prema učenjima Dalekog Istoka ono funkcionira ciklički, s mogućnošću vraćanja na neke točke naših iskustava, snova, podsvijesti ili impresija.
Umjetnica nam u kontinuitetu prenosi ideju kozmičke harmonije i složene dinamike naše egzistencije, ali čak i kroz apstraktni izričaj uspijeva u sliku utisnuti refleks šume, vode, parka, prirode, sunca… što je posebno osjetno u njezinim najnovijim radovima iz Pariza, gdje je boravila na usavršavanju. Snažan emotivni naboj novih radova, u kojima autorica varira ideju kruga kao složenog simbola, osjetan je i u seriji op-art kolaža, gdje je prividna igra kombinatorikom i varijacijama papirnate rešetke ponovno refleks naše složene rešetke stvarnosti.
Niti jedna epizoda u likovnom razmišljanju i eksperimentiranju Koraljke Kovač nije tek dopadljiva igra ili obijesno usavršavanje zanata, već je pred nama iznimno složen i kontemplativan likovni svijet, u kojemu se upravo kroz likovne dnevnike otkriva raspon njezinog likovnog talenta i kontinuirane inventivnosti.
Iva Körbler

Info

RADNO VRIJEME GALERIJA PRSTEN, BAČVA I PM (DOM HDLU)

srijeda – petak 11 do 19h
subota i nedjelja 10 do 18h,
ponedjeljkom, utorkom i praznikom zatvoreno.

Trg žrtava fašizma 16, Zagreb

 

RADNO VRIJEME GALERIJE KARAS

utorak: 10 – 13 sati
srijeda – petak: 16 – 20 sati
subota 10 – 13 sati
nedjeljom, ponedjeljkom i praznikom zatvoreno

Zvonimirova 58, Zagreb

Više informacija…

Dan otvorenih vrata

Izdvojeno

PLATI UMJETNIKA!

Web Hosting

Avalon web hosting
HDLU