MEŠTROVIĆEV PAVILJON ZATVOREN ZBOG OBNOVE
INFORMACIJE ZA POSJETITELJE
Jagoda Kaloper, akademska grafičarka (19.6.1947 – 1.10.2016.)
Rođena u Zagrebu 1947. godine, gdje se školovala te završila Likovnu akademiju 1970. Iste godine primljena je u Društvo likovnih umjetnika Hrvatske.
Kao slobodni umjetnik imala je više samostalnih i grupnih izložbi. Bavila se likovnim i grafičkim uređivanjem časopisa, opremom knjiga, kataloga i plakata, kreacijom kompletnih likovnih identiteta u industriji i kulturi, izradom i kreacijom keramičkog nakita, filmskom scenografijom i kostimografijom, postavom izložbi te godinama aktivno sudjelovala u vizualnom rješavanju urbanih problema
Za likovna ostvarenja dobila je nagradu Zagrebačkog salona u sekciji “Prijedlog”, priznanje za ilustraciju dječje knjiige “Tonkica Palonkica” na Beogradskom sajmu knjiga, te Drugu nagradu za likovno-grafičku obradu monografije “Lenjin”, te nagradu “Ivana Brlić-Mažuranić” za najbolje ilustriranu dječju knjigu.
Od 1965. godine do danas ostvarila je dvadesetak (većinom glavnih) ženskih filmskih uloga. Za filmska ostvarenja dobila je nagradu grada Zagreba “Kula Lotršćak”, “Srebrnu arenu” Pula, “Zlatnu arenu” Pula i “Caricu Teodoru” Niš.
Afirmira se u filmu Gravitacija ili fantastična mladost činovnika Borisa Horvata (1968.) B. Ivande, kao partnerica gl. junaka, s kojim dijeli suhoparan život. Vrlo zapaženu ulogu ostvaruje u Lisicama (1969.) K. Papića, tumačeći tragičan lik mladenke u drami strasti i polit. sukoba; za nju je na festivalu u Puli nagrađena Srebrnom arenom. Ulogu karijere-lik lakomislene žene bez osjećaja odgovornosti, koja upropašćuje svoga starijega supruga-odigrala je u filmu kuća (1975.) Bogdana Žižića; za nju je u Puli nagrađena Zlatnom arenom. Nastupajući u desetak cjelovečernjih igr. filmova, najuspješnije je kreirala uloge suvremenih mladih žena vrlo izražene senzibilnosti. Često je nastupala i u kratkim igr. filmovima, a povremeno i na televiziji. Ostale uloge u cjelovečernjim filmovima: Ponedjeljak ili utorak (V. Mimica, 1966.); W. R. Misterije orgazma (D. Makavejev, 1971.); Balada o svirepom (R. – L. Đukić, 1971.); Kud puklo da puklo (R. Grlić, 1974.); Posljednji podvig diverzanta Oblaka (V. Mimica, 1978.); Trofej (K. Viček, 1979.)
Jagoda Kaloper 2010. godine režirala je svoj prvi umjetnički film “Iza zrcala” ili “Žena u ogledalu” koji je iduće godine dobio prvu T-HT nagradu. U tom video radu kombinirala je isječke iz filmova u kojima je glumila 1960-ih i 1970-ih, te kadrove kojima je samu sebe snimila digitalnom kamerom iz ruke u reflektirajućim površinama.
2016. godine u Muzeju suvremene umjetnosti izlaže video instalaciju pod nazivom “Bulevar sumraka”.
Tijekom posljednjih desetak godina Jagoda Kaloper je stvarala niz novomedijskih radova, eksperimentalnih filmova i instalacija namijenjenih izlaganju u galerijskim prostorima u kojima kao temeljni motiv koristi arhivsku građu iz svoje glumačke karijere.