IZLOŽBA Ivana Tkalčić BWPWP / BACK WHEN PLUTO WAS A PLANET

Ivana Tkalčić

BWPWP / BACK WHEN PLUTO WAS A PLANET

Lauba – kuća za ljude i umjetnost, Prilaz baruna Filipovića 23A

27. kolovoza – 10. rujna 2019.

Otvorenje nove izložbe umjetnice Ivane Tkalčić pod nazivom BWPWP / Back When Pluto Was a Planet u Lauba – kuća za ljude i umjetnost održati će se u utorak 27. rujna 2019. u 20 sati.

24. kolovoza 2006. na konferenciji Međunarodne astronomske unije u Pragu odlučeno je da se Pluton više neće smatrati devetim planetom.

Iste godine, 26. rujna, Facebook je postao dostupan svima starijima od 13 godina s važećom e-mail adresom.

Varijabilnost vizualnog jezika u radovima Ivane Tkalčić rezultat je njenog interdisciplinarnog pristupa fenomenima današnjice. U fokusu njezinog umjetničkog istraživanja su čimbenici koji nas determiniraju i načini na koje stvaramo vlastitu percepciju o svijetu. S jedne strane, to je utjecaj obitelji i genetičke obiteljske podloge na pojedinca te na formiranje prve percepcije o svijetu kroz obiteljska sjećanja, a s druge strane utjecaj novih tehnologija i društvenih mreža. Stoga su njezini radovi, iako na prvi pogled bitno različiti, u suštini dio procesa iste osnovne ideje koju koristi kao polazište za svoje istraživanje. Upravo se moć transformacije sjećanja reflektira u raznovrsnosti medija kojim se izražava, koji je u njenom radu fluidan, nikada apsolutan. Elemente obiteljske memorije transformira u kolaže mijenjajući im ujedno i značenje, koristeći pritom dokumente i fotografije iz vlastitog arhiva (Sjećanja, 2016), čime propituje i uvjetovanost vlastitog identiteta.

Potpuno suprotna dinamika video radova uključuje jednako intimne segmente te ponovno kolažiranje arhiva, ovaj put digitalnog. U seriji radova _new world (2017/2018) istražuje promjene u tehnologiji i načine na koje ona preoblikuje našu svijest i načine razmišljanja, nerijetko uključujući reference na prvobitni internet i načine komunikacije koji su se posljednjih godina značajno promijenili. Ono što ju posebno zanima je promjena odnosa prema stvarnosti, posebice pod utjecajem količine informacija kojima smo svakodnevno izloženi. Prema Baudrillardu, nemogućnosti ponovnog otkrivanja apsolutne razine stvarnosti jednaka je nemogućnosti postavljanja iluzije. Iluzija više nije moguća, jer stvarno više nije moguće. Na koji način je tehnologija formirala našu stvarnost i naše odnose prema svim prirodnim i društvenim fenomenima?

Ovi radovi izravno propituju početno idealiziranje tehnologije koji se ironično smanjuje njezinim razvojem i širom upotrebom. Jesmo li u virtualnoj stvarnosti pronašli dugo očekivanu utopiju ili je upravo ona pojačala histeriju društva smanjujući fokus i svjesnost? Tehnologija radikalno transformira način i prirodu našeg življenja, postojanja i razumijevanja svijeta koji nas okružuje. Bezbrojni tabovi i dezorijentiranost koja iz njih proizlazi, korisnički profili, marketinški algoritmi uvjetuju ne samo našu percepciju svijeta, već digitalni prostori ujedno i postaju prostori formiranja identiteta. U kojem trenutku prestaje virtualno, a počinje stvarno?

Ovo je je borba između života i smrti – ali granica između znanosti, fikcije i društvene stvarnosti je optička iluzija. (new world_4).

Ivana Tkalčić (1987.) diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti (MA) u Zagrebu i magistrirala ekonomiju na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu (mag.oec.). Akad. god. 2015/2014 boravi na Akademiji likovnih umjetnosti u Münchenu. Finalistica Erste fragmenata 12, dobitnica nagrade RCAA young european award i Rektorove nagrade za samostalni umjetnički rad. Ima realizirane brojne samostalne i grupne izložbe od kojih su neke: 2019. Paradise now_ twilight zone, snapchat, camera, text to speech, Kazamat, Osijek; 2018. Obiteljska mitologija, Gradska galerija Striegl, Sisak; 2018. Paradise now, izložbeni salon Izidor Kršnjavi, Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, Zagreb; 2017. Error in Utopia v 0.2, Jan Arnold gallery, Museums Quartier, Beč; 2019. Global vs. Endemic, C3 Centro de Ciencias de la Complejidad, UNAM, Mexico City; 2018. Summer Sessions 2018 (Kunstavond XL), V2_ Lab, Rotterdam; 2018. 34. Salon Mladih, Panoptikon, HDLU, Zagreb; 2017. The Wrong New Digital Art Biennale- Homeostasis Lab, Sao Paulo; 2017. 4. bijenale slikarstva, HDLU, Zagreb; 2017. Memories II, galerija Huong Ngo, Hanoi, Vijetnam.

Sudjelovala je na brojnim projektima umjetničkih rezidencija u Austriji, Belgiji, Grčkoj, Norveškoj, Nizozemskoj, Italiji i Poljskoj.

https://ivanatkalcic.com/

Istu večer otvaramo izložbu umjetnice Marije Koruge.

U dvorištu Laube nastupit će Mormorsmor – rezident DJ promotorskog kolektiva Živa Muzika (https://www.facebook.com/zivamuzika), polovinka DJ dua Tajga&Tundra (https://soundcloud.com/tajga-tundra) i trećinka DJ molekule Ćelija (https://www.facebook.com/tschelia).

Info

RADNO VRIJEME GALERIJA PRSTEN, BAČVA I PM (DOM HDLU)

Tijekom trajanja izložbe Hrvatska svijetu do 15.5.2021. radno vrijeme je od ponedjeljka do nedjelje od 11 do 21h

Redovno radno vrijeme nakon 15.5.2021.:
srijeda – petak 11 do 19h
subota i nedjelja 10 do 18h,
ponedjeljkom, utorkom i praznikom zatvoreno.

Trg žrtava fašizma 16, Zagreb

 

RADNO VRIJEME GALERIJE KARAS

utorak: 10 – 13 sati
srijeda – petak: 16 – 20 sati
subota 10 – 13 sati
nedjeljom, ponedjeljkom i praznikom zatvoreno

Zvonimirova 58, Zagreb

Više informacija…

Dan otvorenih vrata

Izdvojeno

PLATI UMJETNIKA!

Web Hosting

Avalon web hosting
HDLU