• 5. bijenale slikarstva i Leipzig Connection, Dom HDLU, 2. 10. - 8.12. 2019.

IZLOŽBA : Ivan Fijolić

Ivan Fijolić

GALERIJICA, Trg M. Tita 3, Matulji

petak, 11.10.2019. u 20:00

Spomenici su kontinuirana umjetnička preokupacija Ivana Fijolića, pa i one njegove skulpture koje nisu mišljene za javne, već muzejske i galerijske prostore, često u oblikovnoj gesti sugeriraju spomenike. Fijolić je zarana svojim skulpturama zakoračio u procese memorijalizacije jednog društva rezervirane primarno za povjesničare i društvenopolitičke ideologe; on se nije zadovoljio pozicijom umjetnika koji donosi oblikovanje zadanog javnog sadržaja, već si je uzeo za pravo taj koncept zadanog sadržaja propitivati, mijenjati ili samostalno kreirati. Sve on to čini s mnogo ironije i humora. Oficijelne društveno-povijesne heroje ili vjerske ikone zamjenjuje narativom pop kulture. Skulptorsku modelaciju u službi patosa, dramaturgije scene ili kompleksnosti ličnosti koja se prikazuje, Fijolić zamjenjuje stilizacijom i jednoobraznošću – naglašavanjem jedne karakteristike lika ili prikaza na uštrb ostalih. Ima li uopće potrebe za nijansiranim i čuvstvenim oblikovnim tretmanom skulptura u društvu koje se zanosi prvim dojmom i koje, povrh svega, cijeni ljepotu, snagu, mladost. I slavu. Ne predstavljaju li stoga Fijolićeve skulpture autentičnu memorijalizaciju trenutka u kojem živimo, nisu li one suštinski spomenici našeg doba?
Serijom radova Neo N.O.B iz 2012. godine Fijolić se okreće ipak drugoj temi, okreće se spomeničkom nasljeđu kojeg su nam ostavile prethodne generacije i odnosu kojeg zauzimamo spram njega. Činjenica da je od ranih devedesetih godina pa do danas na prostoru Republike Hrvatske uništeno preko 3.000 spomenika NOB-a, sasvim je dostatna za dočaravanje tog odnosa. Skulptura „Baby boom“ dio je serije radova Neo N.O.B. koja donosi reinterpretacije javnih spomenika poput Augustinčićevog „Tita“ ili „Stjepana Filipovića“ kipara Mire Vuce i Stjepana Gračana. Riječ je spomenicima čijim se rušenjem i devastacijom pokušava izbrisati kolektivna memorija čitave zajednice, zanijekati kolektivni identitet nekolicine generacija. „Baby boom“ donosi reinterpretaciju skulpture „Bombaša“ kipara Emila Bohutinskog, podignutog 1951. u Velikoj Gorici. Fijolić kao dijete odrasta u neposrednom okruženju spomenute skulpture koja postaje dijelom njegovog osobnog identiteta. Pokušaje devastacije „Bombaša“ on dovodi u veoma osobnu relaciju, promatra ih kao nepriznavanje dijela vlastite povijesti. Sve to rezultira prkosom. Radom „Baby Boom“ u kojem uvećano dijete u pelinama ponavlja položaj i pokret „Bombaša“, no u ruci umjesto bombe drži figu. Ivan Fijolić, kako sam kaže, diže spomenike palim spomenicima.

Vana Gović

Ivan Fijolić rođen je u Zagrebu (30.03.1976.), 1994. Završio je Školu primijenjene umjetnosti, stekavši titulu dizajner metala. 2004. godine na nastavničkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, diplomirao je kiparstvo u klasi prof. Mire Vuce te metodiku povijesti likovne umjetnosti kod prof. Emila Roberta Tanaya, stekavši titulu profesor likovne kulture. 2008. godine upisuje Poslijediplomski doktorski umjetnički studij kiparstva. Teorijski dio doktorske teze: «ULOGA POSTAMENTA U DERIVATU POPARTISTIČKE SKULPTURE SPOMENIČKOG PREDZNAKA», pod mentorstvom red.prof.art. Peruška Bogdanića te izv.prof.dr.sc. Žarka Paića obranio je 29.02.2016. Kao vanjski suradnik kratko vrijeme u zvanju višeg asistenta radi na Primijenjenoj akademiji u Rijeci (2007.-2008.), dok od iste akademske godine 2007.-2008. zatim od 2008.-2009. te 2009.-2010. radi na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, u zvanju vanjskog suradnika naslovnog zvanja asistenta gdje izvodi vježbe na dvosemestralnom kolegiju Kiparstvo (grupi A i B) (I. godina preddiplomskog studija nastavničkog odsjeka na Jabukovcu) pod mentorstvom red.prof.art. Peruška Bogdanića.
Akademijsko vijeće ALU u Zagrebu, na 10. sjednici akad.godine 2010.-2011, 18.srpnja 2011. izabire Ivana Fijolića u suradničko zvanje asistenta, dok 30.03.2016. godine umjetničko-nastavno zvanje docenta za umjetničko područje, polje likovne umjetnosti, grana kiparstvo. Aktivno se bavi umjetničkom djelatnošću od 1999.godine. Autor je preko 30 samostalnih izložbi, od toga šest inozemnih (Maribor 2002., Italija 2004., Njemačka, Bosna i Hercegovina 2008., Srbija 2013., Makedonija 2014.). Sveukupno je sudjelovao na 63 zajedničke izložbe, od toga 14 u inozemstvu (Grčka 2003. Italija 2005., Srbija (2X), Japan, USA 2006., Engleska 2007., Italija 2008., Slovenija 2009., 2010., 2012., Litva 2013., Austrija 2014., Njemačka 2016). Javnosti se predstavio i s deset javnih skulptura (Vrsar 1999., Češka 2003., Bosna i Hercegovina 2006., Krapina 2010., Sljeme 2011., Aleja skulptura, Zagreb (privremeno) 2014., Sinj 2015., Tehnički muzej, Zagreb 2015., Duga Resa 2016., Glina 2019.), a sudjelovao je i na dvije međunarodne kiparske radionice (Vrsar 1999., Češka 2003.).

Nagrade za umjetnički rad:
2015. jedna od tri jednakovrijedne nagrade na XII. trijenalu hrvatskog kiparstva, Gliptoteka, Zagreb
2011. nagrada na 16.festivalu JPFU (Srbija) za najbolju scenografiju u predstavi «Kiklop» Euripid,
Mini teatar, Scena Gorica i Teatar ITD, Zagreb.
2009. nagrada 37. Mediteranskog kiparskog simpozija za rad Školica (Labin) koja se dodjeljuje na Trijenalu hrvatskog kiparstva
2004. nagrada Likovne Akademije Zagreb za diplomski rad «Okršaj»
2001. Rektorova nagrada za izložbu «Check your head out» u Galeriji Vladimir Nazor

Info

RADNO VRIJEME GALERIJA PRSTEN, BAČVA I PM (DOM HDLU)


srijeda – petak 11 do 19h
subota i nedjelja 10 do 18h

ponedjeljkom, utorkom i praznikom zatvoreno

RADNO VRIJEME GALERIJE KARAS

srijeda – petak: 15 - 20 sati
subota i nedelja 10 – 13 sati

ponedjeljkom, utorkom i praznikom zatvoreno

Više informacija...

Radionice stART

Raspored i obavijesti pratite ovdje ...

Izdvojeno

PLATI UMJETNIKA!

HDLU