• 57. zagrebački salon vizualnih umjetnosti

Predstavljamo Erasmus+ projekt „Community Challengers“

Predstavljamo Erasmus+ projekt 

Community Challengers Towards sustainable & climate-smart communities through Arts & Social Entrepreneurship

‘Be the change you want to see in the world’

 

 

Još u prošlom stoljeću zabilježene su riječi poznatog mirotvorca Mahatme Gandhija: „Budi promjena koju želiš vidjeti u svijetu.“ No promjena je daleko od mirnoga. U današnjem ubrzanom svijetu, pozornica se drastično mijenja iz dana u dan. Tehnološke inovacije, borba za prava nemoćnih, podizanje svijesti o planeti Zemlji i očuvanju života iste postali su dio svakodnevnice, a građani kao glavni akteri i provoditelji zbivanja. Upravo ‘Community Challengers’ je takav Erasmus+ projekt koji u internacionalnoj organizaciji i partnerstvu poziva na promjenu i aktivnost građana u svojoj lokalnoj zajednici, ali i šire.

Naime, cjelokupni cilj ‘aktiviranja mladih ljudi kako bi podigli svijest o važnosti klimatskih promjena i potrebi za djelovanjem koje će dovesti do dugoročno održivih promjena uz istovremeno razvijanje njihovih vještina’ prožet je s 4 dimenzije, odnosno djelokruga aktivnosti i to kako slijede:

  1. Okruženje (engl. environment) – poprilično širok pojam koji se konkretno može očitati na mikro razini pojedinca i promjenama u navikama/ponašanju/razmišljanju, te makro razini lokalne zajednice, zatim različitih organizacija što privatnih što javnih, odnosno, našeg planeta u cjelini.
  2. Socijalno poduzetništvo (engl. social entrepreneurship) – ukazuje na važnost poticanja društvenih promjena, a u kontekstu ovog projekta, poticanje promjena vezanih uz klimatske te ostale čimbenike zaštite okoliša.
  3. Umjetnost (engl. arts) – ključna dimenzija projekta (!) koja predstavlja medij putem kojeg će ‘poziv na akciju’ biti prezentiran ključnim ciljnim skupinama (mladim ljudima s oslabljenim mogućnostima, mladoj radnoj snazi, lokalnim interesno-utjecajnim skupinama te političkim akterima).
  4. Zagovaranje (engl. advocacy) – u 21. stoljeću svatko od nas je potencijalan promicatelj ideja vrijednih širenja; želja je ovom dimenzijom motivirati i ohrabriti komunikaciju projekta prema nadolazećim generacijama čime se ide u službu dugoročne održivosti postignutih promjena.

 

Kao jedan od ukupno 10 inozemnih partnera, Hrvatska, odnosno njezin predstavnik Hrvatsko društvo likovnih umjetnika ovim projektom ima priliku obogatiti svoj umjetnički opus djelovanja kroz već spomenutu sinergiju dimenzija. Pitanja socijalnog poduzetništva od goruće su važnosti u različitim sektorima, od medija do sveučilišta, a u konačnici, u kontekstu ovog projekta zaokružena pitanjem ekologije i održivosti. Svaka od zemlje kao partner daje svoj doprinos kroz najviše onu dimenziju u kojoj je stručna. Tako primjerice, Njemačka nastupa kroz organizaciju i glavnog koordinatora YEPP Europe (veoma zanimljiv i informativan video o njihovom djelovanju možete pogledati na sljedećem linku: Youth for Climate Action. Breaking barriers | Youth and Climate Change – YouTube) sa stručnim znanjem u dimenziji socijalnog poduzetništva. Zatim slijede Belgija (organizacija Out of the Box), Srbija (organizacija Supernatural), Irska (YPAR), Finska ( Municipality of Kristinestad), Italija (YEPP Italia), Rumunjska (Community Foundation Bacau or Ordheiu Secuiesc), Portugal (DYPALL) i zadnja ali ne i manje važna Slovačka (Association for Better Life).

Projekt je započeo u listopadu 2020. godine, a nastavit će se do rujna 2022. godine. Zanimljivo je napomenuti, a mogli bismo ju nazvati metodom učenja, kojom ovaj projekt već napreduje u zalaganju za klimatske promjene. LACP metoda (engl. L –  Learn, A – Analyse, C – Create, P – Promote) ne samo da praktično testira dimenzije i struke koje se isprepliću, već se njezin učinak reflektira i kroz intelektualne outpute. Započinje se procesom učenja (L) – o klimatskim promjenama i njihovim uzrocima, vrstama i utjecaju na ljude i prirodu. Analiza (A) je ključna kako bi se detektiralo trenutačno stanje neke lokalne zajednice te u skladu s time kreirala buduća željena stanja. U procesu kreativnosti (C) konačno nastupa umjetnost – film, pjesma, vizualna ili izvedbena umjetnost alati su za prijenos poruke i shvaćanje hitnosti i važnosti promjena. Veselimo se budućim filmovima i izložbama na ovu temu. I u konačnici,  promocija (P) kako bi se mobilizirali resursi komunikacije i povećala vjerojatnost širenja poruke. Na kavi, za ručkom ili tijekom hodanja parkom – pričat će se o promjenama u našem okolišu!

U okviru projekta izvedena je i web stranica Community Challengers na kojoj možete saznati više o ovoj temi, ali i napretku projekta.

Financiranje projekta provodi Agencija za mobilnost i programe Europske Unije u sklopu Erasmus+ programa Ključna aktivnost 2: Strateška partnerstva u području obrazovanja odraslih uz proračun od 1.875.000,00 HRK.

Tek je za iščekivati konačne rezultate kreativnosti. Veselimo se stjecanju novih vještina i edukativnoj komponenti projekta jer doista je predivna umreženost i isprepletenost svijeta oko nas. Nema umjetnosti bez ekonomije, niti obrnuto. Od mentora, mladih sudionika do umjetničkih djela stvorenih za bolje sutra – širimo i budimo promjena u svijetu koja će novim generacijama ostati na korist i ljepotu!

 

Ovaj projekt promiče materijale otvorenog pristupa i financiran je uz potporu Europske komisije – Erasmus+ programa. Ovi materijali odražavaju samo stajališta autora i Komisija se ne može smatrati odgovornom za bilo kakvu upotrebu informacija sadržanih u njima.
[Broj projekta:2020-2-DE04-KA205-019747]

 

 

Info

RADNO VRIJEME GALERIJA (Dom HDLU) 

utorak – srijeda: 15:00 – 20:00
četvrtak – nedjelja: 11:00 – 20:00
ponedjeljkom i praznikom zatvoreno.

CIJENA ULAZNICA (Dom HDLU)

40 kn Pojedinačna ulaznica
20 kn Pojedinačna dječja (iznad 6 god), učenička, studentska, umirovljenička ulaznica (1)
30 kn Pojedinačna grupna ulaznica (2)
20 kn Pojedinačna strukovna ulaznica (3)
90 kn Obiteljska ulaznica (4)
15 kn Pojedinačna grupna ulaznica za škole (5)
GRATIS za redovite članove udruženja HDLU, AICA, ICOM, DPUH, HND, IFJ, EFJ, studente ALU i studente FF smjera PUM, EKA ili MUZ, Studente Studija dizajna te učenike ŠPUD-a (uz predočenje važećih isprava), osobe s invaliditetom, djecu mlađu od 6 godina.
Ulaznice se kupuju na blagajni HDLU-a tijekom radnog vremena izložbe.
Za ostale upite vezane uz ulaznice, molimo javite se na hdlu@hdlu.hr

Ulaznice sadrže 5% PDV.

(1) uz predočenje važeće isprave
(2) za grupe s više od pet osoba
(3) za redovite članove ULUPUH, HDD, UHA, ORIS, HULU Split, HDLU Osijek, HDLU Rijeka, HDLU Dubrovnik, HDLU Istra, HDLU Varaždin, uz predočenje važeće članske iskaznice
(4) do najviše 4 člana obitelji s djecom starijom od 6 godina
(5) cijena po učeniku, 1 pratnja učenika gratis

 

Galerija Karas

Radno vrijeme:
Uto: 10 – 13 | Sri – pet: 16 – 20
Sub: 10 – 13
Ned, pon i praznikom (15.06. i 16.06.) zatvoreno

Ulaz besplatan

 Više informacija…

Dan otvorenih vrata

Izložbe

 

 

Izdvojeno

PLATI UMJETNIKA!

Web Hosting

Avalon web hosting
HDLU