IZLOŽBA: Tee Bičić “IZAZOV OBLIKA”

Tea Bičić

IZAZOV OBLIKA

Galerija Zlati Ajngel Varaždin

09.04.-02.05.2021.

Tea Bičić u varaždinskoj Galeriji Zlati Ajngel po drugi puta se samostalno predstavlja. Ovaj puta to je izložba, tanjura, zapravo objekata, okruglog oblika. Izložba je prije Varaždina premijerno izložena jedino u Gradskoj galeriji u Umagu no sada je to nadopunjena verzija izložbe sa novim radovima i posve drugačijom cjelinom.

“Tea Bičić predstavlja radove kojih je osnovna karakteristika gestualni pristup. U postavu nalazimo tek nekoliko manjih formata slikanih na papiru, pravokutnog oblika. Ovaj niz nastavlja se, ili prekida, propitivanjem oblika podloge. Jer, umjetnica slijedom uzima veće, okrugle podloge čiji rub biva uzdignut u prostor, poput Petrijeve zdjelice, satnog stakla ili plitice. Ovi radovi su većih dimenzija. Na svemu predstavljenom očito je da se umjetnica udaljava od prepoznatljivih motiva i nudi kompozicije čistih likovnih vrijednosti. Radovi nose karakteristike slikarskih akcija. To je izvedeno pomoću boja, linija, poteza i nadasve osobne koncentracije, skoro meditacije.

Najnovija grupa radova izvedena je na okruglim, podlogama sličnim plitkim zdjelama. Raspoznajemo gestualni pristup podlozi i likovnim materijalima. Prisutno je svojevrsno dijeljenje podloge na kolorirana tonska područja uz prostore linijskih rastera. Unatoč nezahvalnom, uresnom kružnom obliku, ovi radovi nose artističke karakteristike, djeluju svježe i iskreno. Izbor oblika podloge i iskorak ka objektu, svjedoče novu/sljedeću fazu autoričina promišljanja.

Kružna, udubljena područja ovih radova nude seriju apstraktnih površina snažnog ritma i promišljenog kolora. Vizualizacije se baziraju na impulsima linija i obojanih ploha. Zapravo, ponajviše ne-boja: bijele i crne a značajan je crveni ton koji znatno utječe na dojam. Prostori vibracija poteza usuglašeni su s prostorima kolora. Ponegdje nailazimo na toniranost slojeva ili na tragove slične ogrebotinama, što dodatno izaziva zanimanje. Radove na ovoj izložbenoj prezentaciji možemo doživjeti kao ideogramske otvore bjeline galerijskih zidova.

Najnoviji radovi oblih formi, svjedoče da se umjetničina zrelost oblikovanje razvija prema još dramatičnijoj identifikaciji osobnog stanja u vremenu i prostoru. Crpeći energiju oblika iz memorije, transformira ih i opetovano preslaguje. To rezultira ritmiziranim površinama koje nude čvrsti oslonac za pogled. Planovi, linije, tonirane ili rasterirane plohe, odnos i napetost elemenata ne traže proširenje kadra. Izrez koji nam se nudi kompozicijski je čvrst i stabilan. Pred nama se redaju scene koje možemo, prema intenzitetu, predstaviti u nizu koji nije kronološki vezan uz nastanak, već za količinu uklopljene energije.

Autorica sve podloge najprije čini bijelim, nedefiniranim prostornim konformacijama. Onda dolaze tragovi poteza bojama koji mogu asocirati na istočnjačku kaligrafiju. Ponekad postaju zasebna područja, a ponekad bivaju uslojeni. Ove oble ili ravne trakaste formacije često prate tragovi poteza, ili  obrnuto. Potezi, a ponekad i plohe, djeluju spontano, izvedeni slobodnom rukom. Njihov razmjer kao da unosi energiju, a istovremeno miri površine boja/neboja. Iako djeluju geometrično u suodnosu sa oblom, udubljenom podlogom, oblici nanesene boje nisu grubi. Umekšani su razlivenim rubovima, slojevanjem ili tragovima poteza kista. Frekvencija elemenata mijenja se od rada do rada i unutar kadra pojedinog rada. Ono što se događa na površini nije slika, već akcija. Umjetnica vizualizira nemoguće mogućnosti, ali ne želi ocrtavati snove. Situacija je bliža seizmografu stanja.

Tea Bičić naporno, promišljeno, ali uspješno izbjegava figurativne oblike. Sklapajući potez i kolor ne nedostaje joj kombinatorike ni energije. Očit je autoričin izuzetan osjećaj za kompoziciju. Svi formati djeluju stabilno. Oskudnost se pokazuje kao kvaliteta. Ali, zato nema oskudice u emaniranoj energiji. Autorica, ograničavajući se na jednostavan postupak, otkriva poeziju doživljaja. Impresije mogu biti kolektivne i osobne, dugovjeke ili kratkoročne. Imamo sklonost da rearanžiramo našu memoriju, da ugradimo u nju stvari koje su se desile ili čak stvari za koje smo samo čuli. Tein instinktivan pristup, otklon prema subjektivnom interpretira realnost prema egzistencijalnom iskustvu. Jer, potraga za spoznajom neizbježno je svedena na stalne interpretacije i reinterpretacije.

Uobičajenu interakciju umjetnika i promatrača, izložbu, Tea Bičić koristi za sučeljavanje. Većina promatrača tražit će oblike i bit će zadovoljena, ovisno o individualnoj imaginaciji. Prolazeći od rada do rada, detektiramo promjene intenziteta autoričinih čuvstvenih nadahnuća. Ona nas izaziva oblicima, a podastire samo aluzije. Radovi ne prikazuju, oni prepričavaju doživljeno. Senzibilna autorica ukazuje na postojanje stvari u drugom obliku, u obliku osjećaja. Nepredmetni svijet prisvaja oblike koji naslikani žive u slojevima. Segment postaje znak i nije više citat. ”

    Eugen Borkovsky   ( Iz teksta predgovora u katalogu izložbe)

 

 

Info

RADNO VRIJEME GALERIJA PRSTEN, BAČVA I PM (DOM HDLU)

Tijekom trajanja izložbe Hrvatska svijetu do 15.5.2021. radno vrijeme je od ponedjeljka do nedjelje od 11 do 21h

Redovno radno vrijeme nakon 15.5.2021.:
srijeda – petak 11 do 19h
subota i nedjelja 10 do 18h,
ponedjeljkom, utorkom i praznikom zatvoreno.

Trg žrtava fašizma 16, Zagreb

 

RADNO VRIJEME GALERIJE KARAS

utorak: 10 – 13 sati
srijeda – petak: 16 – 20 sati
subota 10 – 13 sati
nedjeljom, ponedjeljkom i praznikom zatvoreno

Zvonimirova 58, Zagreb

Više informacija…

Dan otvorenih vrata

Izdvojeno

PLATI UMJETNIKA!

Web Hosting

Avalon web hosting
HDLU