IZLOŽBA : Predraga Todorovića “ISPOD POVRŠINE “

Predrag Todorović

ISPOD POVRŠINE

Atelje Galeriji na Gallusovem nabrežju (Ljubljana)

25. listopad – 25. studenog 2022.

 

utorak 25. listopada 2022. u 19 sati u  Atelje Galeriji na Gallusovem nabrežju 29 u Ljubljani otvara se samostalna izložbaIspod površine, Predraga Todorovića

Predrag Todorović: Ispod površine, interaktivni poliptih, 2022, kombinirana tehnika, 125 x 300 cm

 

…”Izložba objedinjuje te u vizualni dijalog postavlja radove iz ciklusa Utisci/Utisnuto Polje, kojima se autor već niz godina sustavno bavi ali ih je do sada u pravilu prezentirao odvojeno.  I jedan i drugi ciklus, naime, predstavljaju svojevrsne likovne ekvivalente odnosno vizualizacije apstraktnih kategorija i struktura kao što su misli i emocije, pa u ovome slučaju Ispod površine nećemo pronaći duhove, već ponajprije svoje vlastite misli i emocije proizišle iz izvorno tvarno-fizičkih aspekata pojavnosti.”…

iz teksta Vanje Babić

Predrag Todorović sa svojim se radovima na hrvatskoj umjetničkoj sceni pojavio još za vrijeme studija, tijekom druge polovice 80-ih godina prošloga stoljeća, a već početkom narednog desetljeća intenzivno zaredao sa samostalnim nastupima i sudjelovanjem na nekoliko regionalno relevantnih zajedničkih izložbi, koje je kritika već zarana percipirala. Od tada pa sve do danas Todorović će nastaviti s izlaganjem u domovini i inozemstvu, uz kontinuirano i dosljedno variranje odnosno nadograđivanje, pa i propitivanje, vlastita umjetničkog izričaja. Činio je to kako putem slikarstva, tako i reljefima, skulpturom, objektima ili ambijentalnim instalacijama. Uostalom, svojevrsni medijski nomadizam s naglaskom na dosljednom i osviještenom problematiziranju, odnosno relativiziranju rigidnih formalno-akademskih podjela na dvodimenzionalne i trodimenzionalne likovne discipline, odavno je prerastao u jednu od istaknutijih Todorovićevih autorskih odrednica. Promatrano u cjelini, stvaralaštvo toga autora moglo bi se, zapravo, okarakterizirati heterogeno koherentnim. Njegovo cjelokupno dosadašnje stvaralaštvo, naime, u čisto formalnom smislu moglo bi podsjećati na dvije naoko posve suprotstavljene te, tijekom razdoblja visoka modernizma, afirmirane koncepcije. Riječ je o enformelu i srodnim mu pojavama s jedne, kao i cjelokupnom ansamblu umjetničkih praksi što ih teorija najčešće objedinjuje odrednicom „umjetnost konstruktivnog pristupa”, s druge strane.U tom smislu Todorovićevi kreativni postupci, dakako, predstavljaju eklatantan primjer postmodernističke fleksibilnosti, pri čemu je ključno naglasiti kako eventualna formalna bliskost sa spomenutim modernističkim pojavama nipošto ne znači i njihovo doslovno preuzimanje. Problemski, no istodobno i depersonalizirani pristup plohama posredstvom taloženja materije nerijetko preuzete iz okolne stvarnosti (ciklus Utisci/Utisnuto) ili pak urezivanje linija u lim na način da one uslijed promjene kuta gledanja te igre svjetla i sjene poprimaju prividno mobilne karakteristike (ciklus Polje) svjedoče, naime, o osviještenoj umjetničkoj praksi koja inicijalne formalne različitosti suvereno transponira u autentičnu izričajnu sinergiju, što proizlazi iz srodnih stvaralačkih postupaka poput taloženja ili kloniranja uzoraka.Izložba Predraga Todorovića u ljubljanskoj Galeriji Atelje, dakle, objedinjuje te u vizualni dijalog postavlja radove iz ciklusa Utisci/Utisnuto Polje, kojima se autor već niz godina sustavno bavi ali ih je do sada u pravilu prezentirao odvojeno. Iako su realizirani u različitim materijalima, pri čemu Utisci/Utisnuto afirmiraju sirovu materiju, a Polja zgusnutu linearnost, u oba ciklusa radi se o naglašeno dinamičnim strukturama koje su u svojoj osnovnoj ideji kompatibilne. I jedan i drugi ciklus, naime, predstavljaju svojevrsne likovne ekvivalente odnosno vizualizacije apstraktnih kategorija i struktura kao što su misli i emocije, pa u ovome slučaju Ispod površine nećemo pronaći duhove, već ponajprije svoje vlastite misli i emocije proizišle iz izvorno tvarno-fizičkih aspekata pojavnosti. Upravo ova izložba stoga predstavlja definitivnu potvrdu već naznačene teze o Todoroviću kao autoru heterogeno koherentna opusa.

VANJA BABIĆ

 

Atelje Galerija Gallusovo nabrežje 29 1000 Ljubljana

www.ateljegalerija.si

Otvoreno: ponedeljek – petek od 11.00 do 19.00,subotom, nedjeljom i praznikom zatvoreno

 

Info

RADNO VRIJEME (Dom HDLU)

utorak – nedjelja: 11:00 – 19:00
ponedjeljkom i praznikom zatvoreno.

CIJENA ULAZNICA (Dom HDLU)

40 kn Pojedinačna ulaznica
20 kn Pojedinačna dječja (iznad 6 god), učenička, studentska, umirovljenička ulaznica (1)
30 kn Pojedinačna grupna ulaznica (2)
20 kn Pojedinačna strukovna ulaznica (3)
90 kn Obiteljska ulaznica (4)
15 kn Pojedinačna grupna ulaznica za škole (5)
GRATIS za redovite članove udruženja HDLU, AICA, ICOM, DPUH, HND, IFJ, EFJ, studente ALU i studente FF smjera PUM, EKA ili MUZ, Studente Studija dizajna te učenike ŠPUD-a (uz predočenje važećih isprava), osobe s invaliditetom, djecu mlađu od 6 godina.
Ulaznice se kupuju na blagajni HDLU-a tijekom radnog vremena izložbe.
Za ostale upite vezane uz ulaznice, molimo javite se na hdlu@hdlu.hr

Ulaznice sadrže 5% PDV.

(1) uz predočenje važeće isprave
(2) za grupe s više od pet osoba
(3) za redovite članove ULUPUH, HDD, UHA, ORIS, HULU Split, HDLU Osijek, HDLU Rijeka, HDLU Dubrovnik, HDLU Istra, HDLU Varaždin, uz predočenje važeće članske iskaznice
(4) do najviše 4 člana obitelji s djecom starijom od 6 godina
(5) cijena po učeniku, 1 pratnja učenika gratis

 

Galerija Karas

Radno vrijeme:
Uto: 10 – 13 | Sri – pet: 16 – 20
Sub: 10 – 13
Ned, pon i praznikom (15.06. i 16.06.) zatvoreno

Ulaz besplatan

 Više informacija…

Dan otvorenih vrata

Izložbe

 

 

 

Izdvojeno

PLATI UMJETNIKA!

Web Hosting

Avalon web hosting
HDLU