IZLOŽBA I PERFORMANS: Branka Gulina “READY – MADE”

READY – MADE

BRANKO GULIN

Galerija Hermana

U subotu 14.9. 2024. u 20 sati u Galerija Hermana (Danteov trg), otvara se samostalna izložba Branka Gulina “READY – MADE” uz izvedbu performansa “POGREB JEDNE VIOLINE”.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

PRONAĐENI PREDMET TRANSFORMIRAN U

MISAONI ARTEFAKT

Radikalne stavove u umjetnosti 20. stoljeća shvaćam kao rezultat kraha cvilizacijskih vrijednosti u 1. i 2.svjetskom ratu. Poraz ljudske svijesti, samosvijesti i savjesti uzrokovao je kod umjetnika negaciju dotada važečih vrijednosti i potrebu za otvaranjem novih prostora u kreativnosti i potpunu promjenu paradigme i preispitivanje umjetnosti i njezinih temelja. Pokazalo se da je ljudska destruktivnost nadišla sve granice ljudskog razuma u  razaranjima i milionskim žrtvama svjetskih ratova. To je bio i dokaz intelektualne i djelatne nemoći čovjeka i njegov krah u materijalnom  duhovnom smislu.

Pojedini umjetnici su smatrali da umjetnost može obaviti zadatak iscjeljivanja zajednice i osvjestiti pojedinca i promjeniti zajednicu.

Postojali su neki pogledi s kojima sam bio u doticaju i s kojima sam se u jednoj mjeri slagao. Radikalno stajalište je bilo: da sve može biti umjetnički predmet, pa i gotovi (često industrijski proizvedeni predmeti), samo ukoliko im se neznatnim intervencijam izmjeni kontekst i oduzme upotrebna vrijednost. Bilo je dovoljno kreirati asocijativni naziv za odabrani gotov predmet koji nema puno veze sa njegovom upotrebnom vrijednošću, potpisati ga i postaviti u izložbeni prostor kao novi kontekst.

Ovakvi su stavovi dovodili u pitanje cjelokupnu tradiciju i postavili temelje novom i drugačijem shvaćanju umjetnosti uopće. Trebalo je hrabrosti za tako nešto. Sigurno da je rušenje mita o Akademiji i akademskim umjetnicima kao jedinim relevantnim stvaraocima bio ključni korak u oslobađanju novih prostora.

Individualizacija i demokratizacija nije zaobišla ni sferu umjetnosti. Odjednom su svi kreativni pojedinci u likovnoj umjetnosti mogli postali subjekti slobode stvaralaštva.

Na mene je ready – made izvršio jak utjecaj pa se zato u raznim fazama mog ranijeg rada pojavljuje kao samostalan dio ili pak kao dio nekog opširnijeg rada ili teme. Jednostavno, koristio sam tu ideju koju je utemeljio Marcel Duchamp, a proširio i postavio na univerzalno polje Joseph Beuys.

Vremenom je , sa moje točke gledišta, ready – made došao do svoga apsurda i izazvao je potpuno urušavanje kriterija o onome što bi relevantni likovni rad trebao biti u djelatnom smislu i kao stvaralački proces izrade artefakata koji nose ideju, sadrže visokokvalitetnu izvedbu i pogađaju kontekstu određenoga sadržja. I dalje kontekst ostaje bitna odrednica iako ne obstoji samo kao filozofska ideja revolucije i aktivizma. Definitivno, likovni rad treba biti mnogo više od uzimanja nekog gotovi predmet i proglašavanja toga predmeta vlastitom kreacijom. To se u likvnom procesu ponavljalo dugi nizu godina i na koncu je iscrpilo samo sebe i nadživjelo samo sebe. Ready – made će osati kao važan dio evoluiranja umjetnosti u kontekstu rasprave o biti umjetnosti kao i realizacije slobode unutar individualnog umjetničkog procesa. Danas se otvaraju novi prostori u kojima će idja , kontekst i izvrsnost kreacije opet postati temelj na kojemu će se graditi,barem jedan veliki dio vizualnih umjetnost.

Akademija će u budućnosti, uz uvažavanje prethodnih iskustva koja su proizašla iz sukoba sa novim idejama o tome što je umjetnost, zauzeti relevantno mjesto, ali nipošto ne u određivanju tko je, a tko nije umjetnik, jer kretivnost je urođena i ne može se naučiti. Pjesnik se rađa i ne može se fabricirati.

 

BIOGRAFIJA:

Branka Gulina rođen 1953. godine, državljanin Hrvatske i SAD-a. Studirao filozofiju i indologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Diplomirao političke znanosti na Sveučilištu u Zagrebu. Položio državni stručni ispit za Kustosa u muzejskoj djelatnosti u Muzejskom dokumentacijskom centru u Zagrebu. Bio kustos Povijesnog i pomorskog muzeja u Puli,  ravnatelj Muzeja grada Rovinja i kustos Grafičke zbirke u Naučnoj i sveučilišnoj knjižnici u Puli. 12 godina radio kao asistent u ljevaonici umjetnina u bronci u klasi akademskog kipara Nikolasa Legerosa (Minneapolis, SAD), te stekao širu klasičnu likovnu naobrazbu i potpuno savladao ljevački zanat.. Učevstvovao u preko 150 samostalnih i grupnih izložbi u bivšoj Jugoslaviji, Italiji, Švicarskoj, Francuskoj, Hrvatskoj i SAD-u. Živi i radi u Puli, Hrvatska. ( www.brankogulin.com )

Info

RADNO VRIJEME (DOM HDLU):

*utorak – nedjelja: 11.00 – 19.00
*ponedjeljkom i praznikom zatvoreno.

 

CIJENA ULAZNICA (Dom HDLU)

3 EUR  Pojedinačna ulaznica

2 EUR  Pojedinačna dječja (iznad 6 god), učenička, studentska, umirovljenička ulaznica (1)

2 EUR  Pojedinačna grupna ulaznica (2)

6 EUR  Obiteljska ulaznica (3)

2 EUR Pojedinačna grupna ulaznica za škole (4)

2 EUR Pojedinačna strukovna ulaznica (5)

 

BESPLATNO za redoviti članovi udruženja HDLU; Redoviti članovi AICA, ICOM, DPUH, HND, IFJ, EFJ, IGET; te studenti ALU, studenti Dizajna i studenti FF smjera PUM, EKA, ili MUZ, učenici ŠPUD ,uz predočenje važećih isprava. Osobe s invaliditetom. Djeca mlađa od 6 godina.

Ulaznice se kupuju na blagajni HDLU-a tijekom radnog vremena izložbe.
Za ostale upite vezane uz ulaznice, molimo javite se na hdlu@hdlu.hr

 

Ulaznice sadrže 5% PDV.

 

(1) uz predočenje važeće isprave

(2) za grupe s više od pet osoba

(3) do najviše 4 člana obitelji s djecom starijom od 6 godina

(4) Cijena po učeniku, 1 pratnja učenika gratis.

(5) Za redovite članove ULUPUH, HDD, UHA, ORIS, HULU Split, HDLU Osijek, HDLU Rijeka, HDLU Dubrovnik, HDLU Istra, HDLU Varaždin, uz predočenje važeće članske iskaznice

 

 

Galerija Karas

Radno vrijeme:
Uto: 10 – 13 | Sri – pet: 16 – 20
Sub: 10 – 13
Ned, pon i praznikom zatvoreno

Ulaz besplatan

Izložbe

 


 

 

 

Izdvojeno

PLATI UMJETNIKA!

HDLU