Izložba: Zlatan Vrkljan – BICIKLISTI

IMG_5040Zlatan Vrkljan
BICIKLISTI
07.06.2013. – 23.06.2013.
Otvorenje izložbe 07.06.2013. u 19 sati u Galeriji Bačva, Trg žrtava fašizma bb, 10000 Zagreb.

Zašto biciklisti?

Zagovor najnovijeg ciklusa slika Zlatana Vrkljana

-A zašto ne… atletičari? – moglo bi se, u duhu znanoga oporo-jetkoga vica, zapitati kojim povodom tematsko-ikonografskoga izbora recentne daze slikara Zlatana Vrkljana. Doista, sustavno predstavljanje grupe ljudi istoga zajedničkog nazivnika, u istom ili vrlo sličnom položaju, stavu, formatu, znači čvrstu i jasnu odluku, svojevrsni program, gotovo ravnopravan strukturalnom mišljenju ili konceptualnoj dosjetci. Petnaest jednakih velikih kadrova sa središnje predstavljenim cjelovitim figurama, popraćenima odgovarajućim, pripadnim im vozilom, tvore izložbu neosporno određenoga likovnog učinka, ali i manifestiraju stanovite afektivne, mentalne, pa stoga i metavizualne tendencije.
Da odgovorimo na postavljeno pitanje u prvom ćemo se sloju zadovoljiti činjenicom kako se i sam slikar bavi biciklizmom, kako se pritom druži s ljudima koji su (pretežno amaterski, no poneki i u okvirima takmičarskog, da ne kažemo polu-profesionalnog bavljenja) također zaokupljeni istim sportom i istim sredstvima kretanja i fizičke vježbe. Dakle, izložbenu cjelinu okuplja izbor po srodnosti, predstavljeni likovi imaju naglašena individualna fizionomijska svojstva, a odnos čovjeka i predmeta uspostavljen je u ključi shvatljive empatije (jer i sam autor, slikar, dijeli s ostalima tu relaciju). Već je jednom daleke 1996. Godine, Zlatan Vrkljan načinio sličan homage ljudima s kojima se druži, izloživši grupu od dvanaest velikih portretnih platna bliskih suradnika i prijatelja.

Iz teksta dr. Tonka Maroevića

Promatrajući unatrag, iz perspektive najrecentnijeg ciklusa monumentalnih poliptiha, zatim još ranijih bijelih slika i kompozicija, Biciklisti nedvojbeno zaključuju poglavlje apstraknog, neprikazivačkog, monokromatskog, na neki način i introvertnog izraza koji je jednom oslobodio unutarnji dijalog autora na površinu slike i pročistio ga do jasnoće forme i metode. Vraćajući se dalje unatrag do sredine 90-ih i Potpisa Sv. Luke, prepoznaje se metoda koja sazrijeva u tada drugačijim likovnim okolnostima; slobodnije, ali simbolično odabirući svoje uzore i uzorke, posredstvom slučajnog odabira, ali matematički determinirana, ona predstavlja sliku kao mogućnost; univerzalnu, podjednako figuralnu i apstraktnu, ekstrovertnu, optimističnu u svojoj neiscrpnosti. Kod Biciklista se prepoznaju slični uzori i uzorci –  portreti osoba prikazanih u duhu određenog slikarstva – koji su većim vremenskim odmakom evoluirali od tadašnjih neograničenih potencijalnih varijanti u dosadašnja, sasvim konkretizirana likovna iskustva sažeta u formi petnaest raspoloživih slikarskih inačica. Tonko Maroević još 1999. godine opisuje slična Vrkljanova postupanja riječima: “Koncentrirajući se na temu… izvlači širinu iz ograničenosti i strogosti zadatka.” Petnaest portreta jednakih dimenzija ujedninjenih zajedničkom, iako i moguće ograničavajućom temom, podloga su već poznatom, bogatom likovnom pod-kontekstu; krug prijatelja – rekreativnih biciklista – poslužio je slikaru kao figurativni temelj, pa i svojevrsna figuracijska okrepa nakon dužeg isključivo apstraktnog razdoblja. 

Iz teksta Emilije Dragišić

Izložba je realizirana uz potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Gradskog ureda za kulturu, obrazovanje i šport Grada Zagreba te u suradnji s Gradskim muzejem Bjelovar.

 

 

 

Info

RADNO VRIJEME GALERIJA PRSTEN, BAČVA I PM (DOM HDLU)

srijeda – petak 11 do 19h
subota i nedjelja 10 do 18h,
ponedjeljkom, utorkom i praznikom zatvoreno.

Trg žrtava fašizma 16, Zagreb

 

RADNO VRIJEME GALERIJE KARAS

utorak: 10 – 13 sati
srijeda – petak: 16 – 20 sati
subota 10 – 13 sati
nedjeljom, ponedjeljkom i praznikom zatvoreno

Zvonimirova 58, Zagreb

Više informacija…

Dan otvorenih vrata

Izdvojeno

PLATI UMJETNIKA!

Web Hosting

Avalon web hosting
HDLU