Izložba: Bez naziva (Arhiv ST3) – Viktor Popović u Galerijskom centru Varaždin

Galerijski centar Varaždin

Uska ulica 7

 

VIKTOR POPOVIĆ

Arhiv ST3

 

Otvorenje izložbe u petak, 25. rujna u 21 sat

Viktor Popović jedan je od značajnijih autora prisutnih na hrvatskoj likovnoj sceni zadnjih 20 godina, sa projektima koje je izlagao u Hrvatskoj i inozemstvu, te za njih bio i nagrađivan.

Izložba se održava i kao popratni program 45. Varaždinskih baroknih večeri, a ostaje otvorena do 10.listopada

 

 

predgovor izložbe

Jedna od temeljnih odrednica u radu splitskog umjetnika Viktora Popovića je redefinicija prostora. Umjetnik ovoj problematici pristupa na dva načina – intervencijom na oblikovnoj razini i radom na kontekstu prostora u kojem izlaže. Kada na prostor reagira na formalnoj osnovi, najčešće ga transformira jednostavnim instalacijama nastalim na tradiciji minimalizma. Drugi način rada, o kojem je riječ u slučaju novog projekta Bez naziva (Arhiv ST3), uključuje širi pojam prostora pri čemu umjetnik svoj interes sa formalnih obilježja prebacuje na njegov kontekst i iščitava ga na potpuno nov način. Popović za temu novog rada odabire problematiku urbanih prostora Splita izgrađenih sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća koji, uz Dioklecijanovu palaču, tvore značajan segment današnjeg identiteta grada. Urbanistički projekt za novi dio Splita, nazvan Split 3, razvijen je krajem 60-ih godina prošlog stoljeća i predstavlja vrijedan primjer dobro promišljenog urbanizma u Hrvatskoj. Iskustvo Popovićevog odrastanja upravo u tom okruženju preraslo je od inicijalnog uzbuđenja dječačkog otkrivanja prostora u analitički rad, u arhivsko istraživanje. Iako je početni impuls uistinu osobne prirode, umjetnik to u samoj izvedbi ničim ne potencira. Ipak, proces u kojem kao vizualni umjetnik  razmišlja o prostoru u kojem živi, osvještava njegove zakonitosti i specifičnosti, izuzetno je važan jer daje zanimljiv prikaz prijelaza osobnog iskustva u univerzalno razumljiv jezik. Popović od pronađenog arhivskog materijala koristi crno-bijele fotografije maketa projekta Split 3.  Odabirom fotografija makete, a ne same arhitekture, umjetnik ističe jedinstvenost i značaj koncepta planiranog projekta, koji je nažalost samo djelomično izveden. Maketa, kao prostorni prikaz jedne ideje, jasno naglašava upravo onu kreativnu potku koju Popović želi transponirati u galerijski kontekst. Stvarajući gotovo ambijentalnu situaciju, izložbene zidove galerije prekriva digitalnim ispisom fotografije uništene makete prvonagrađenog natječajnog rada projekta za Split 3 iz 1968./69. godine. Na novo definiranu podlogu Popović aplicira radove – objekte kojima detaljnije razrađuje osnovni motiv. Ponovno kao podlogu svakog objekta koristi digitalni ispis arhivske fotografije, no ovoga puta je riječ o maketi samo jednog segmenta projekta – današnje Ulice Ruđera Boškovića. Na fotografije aplicira izometrijski crtež geometrijskih tijela sačinjen od grafitnih štapića koji se izvorno koriste kao ulošci za tehničke olovke. Odabirom grafita kao osnovnog crtačkog materijala gradi poveznicu s kreativnim procesom nastanka, kako arhitektonskog, tako i umjetničkog projekta.  Nastali objekt je svojevrstan hibrid fotografije, crteža i reljefa koji, bez obzira poznavali mi pozadinsku priču projekta ili ne, jasno komunicira temeljnu Popovićevu ideju, a to je kreativni proces neovisno u kojem se mediju on materijalizirao. Jasminka Babić

životopis

Viktor Popović rođen je 1972. godine u Splitu. Diplomirao je Slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1996. godine. Od 1998. godine predaje Slikarstvo, Crtanje akta i Crtanje na Slikarskom odsjeku Umjetničke akademije u Splitu, od 2013. godine u zvanju redovitog profesora. Izlagao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. Za svoj rad više je puta nagrađivan (Nagrada 36. splitskog salona, Hrvatska udruga likovnih umjetnika Split, Split 2009.; Prva nagrada na Natječaju za izradu idejnog rješenja spomenika don Mihovilu Pavlinoviću na Trgu Mihovila Pavlinovića u Splitu (sa Ana Grgić), Grad Split, Split 2009.; Godišnja Nagrada za najboljeg mladog umjetnika, Hrvatsko društvo likovnih umjetnika, Zagreb 2006.; Godišnja Nagrada za suvremenu umjetnost Filip Trade, Zagreb 2005.; Velika nagrada VIII. trijenala hrvatskog kiparstva Gliptoteke HAZU, Zagreb 2003.)

Info

RADNO VRIJEME (DOM HDLU):

utorak – nedjelja: 11:00-19:00
ponedjeljkom i praznikom zatvoreno.

CIJENA ULAZNICA (Dom HDLU)

5 EUR (37,72 kn) Pojedinačna ulaznica

3 EUR (22,63 kn) Pojedinačna dječja (iznad 6 god), učenička, studentska, umirovljenička ulaznica (1)

3 EUR (22,63 kn) Pojedinačna grupna ulaznica (2)

11 EUR (82,98 kn) Obiteljska ulaznica (3)

2 EUR (15,09 kn) Pojedinačna grupna ulaznica za škole (5)

BESPLATNO za redoviti članovi udruženja HDLU; Redoviti članovi AICA, ICOM, DPUH, HND, IFJ, EFJ, IGET; te studenti ALU, studenti Dizajna i studenti FF smjera PUM, EKA, ili MUZ, učenici ŠPUD ,uz predočenje važećih isprava. Osobe s invaliditetom. Djeca mlađa od 6 godina.

Ulaznice se kupuju na blagajni HDLU-a tijekom radnog vremena izložbe.
Za ostale upite vezane uz ulaznice, molimo javite se na hdlu@hdlu.hr

 

Ulaznice sadrže 5% PDV.

 

(1) uz predočenje važeće isprave

(2) za grupe s više od pet osoba

(3) do najviše 4 člana obitelji s djecom starijom od 6 godina

(4) Cijena po učeniku, 1 pratnja učenika gratis.

(5) Za redovite članove ULUPUH, HDD, UHA, ORIS, HULU Split, HDLU Osijek, HDLU Rijeka, HDLU Dubrovnik, HDLU Istra, HDLU Varaždin, uz predočenje važeće članske iskaznice

 

 

Galerija Karas

Radno vrijeme:
Uto: 10 – 13 | Sri – pet: 16 – 20
Sub: 10 – 13
Ned, pon i praznikom zatvoreno

Radno vrijeme izložbe CreArtivci:

30.4. – otvorenje u 18h
1.5. – zatvoreno
2.5. – 11-19

Ulaz besplatan

Izložbe

 

 

 

 

 

Izdvojeno

PLATI UMJETNIKA!

HDLU